ضرورت اجرای طرح جامع اراضی ناژوان

شهردار اصفهان از بخش‌های مختلف پارک جنگلی و مجموعه گردشگری ناژوان از جمله باغ پرندگان، نمایشگاه صدف‌ها و حلزون‌های دریایی، باغ پروانه‌ها و بازسازی و مرمت مرکز استخر قایقرانی ناژوان بازدید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در جلسه هیئت مدیره مجموعه ناژوان، با بیان اینکه مجموعه تفریحی- گردشگری ناژوان گنجینه‌ای ارزشمند برای شهر اصفهان محسوب می شود، اظهار کرد: این مرکز به مرور به مرکز گردشگری بسیار مهمی تبدیل شده که باید برای پاسداری از حریم، فضای سبز و درختان آن به شدت تلاش کرد.

وی افزود: حساسیت‌های ویژه ای بر روی این منطقه وجود دارد به همین دلیل نیاز است مراقب این سرمایه شهر باشیم تا به دلیل بی توجهی یا عدم دقت در تصمیم گیری‌ها مورد خسارت قرار نگیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری گردشگری و دارای دو بعد گردشگری خارجی و داخلی است، ادامه داد: گردشگر خارجی به دنبال دیدن کوچه پس کوچه ها و بافت تاریخی، دیوارهای خشت و گلی، مساجد و میراث تاریخی شهر است این در حالی است که گردشگر داخلی شاید چندان علاقه ای به این موضوعات نداشته باشد و برای این دسته، منطقه ناژوان جاذبه های بسیار زیادی دارد که می تواند در برنامه سفر گردشگران قرار گیرد. 

وی به لزوم درآمدزایی بیشتر از پارک جنگلی ناژوان تأکید کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های ویژه در خصوص مجموعه‌های بی نظیری که در ناژوان وجود دارد، شرایطی مهیا کرد تا گردشگران بیشتری به ویژه در نیمه دوم سال از این مجموعه بازدید کرده و در نتیجه این مجموعه از درآمدزایی بیشتری برخوردار شود.       

نوروزی اضافه کرد: لازم است به منظور اجرای طرح جامع اراضی ناژوان چند دستگاه از جمله راه و شهرسازی، استانداری و شورای شهر همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.    

رهاسازی پرندگان نادر از ۲۵ گونه مختلف در باغ پرندگان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود پارک جنگلی ناژوان اظهار کرد: سه هزار قطعه پرنده در باغ پرندگان و نزدیک به سه میلیارد گونه ماهی نادر در آکواریوم مجموعه ناژوان وجود دارد و در صورتی که تنها دو ساعت قطعی برق در این مجموعه رخ دهد فاجعه ای بزرگ رخ می دهد. این در حالی است که با تمهیدات اندیشیده شده قطعی برق در این مجموعه وجود ندارد.

حسن شفیعی با بیان اینکه کار در ناژوان حساسیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز و ۱۷۰ هزار اصله درخت به عنوان ریه اصفهان در ناژوان وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در تملک شهرداری است. 

وی سرمنشأ مادی های اصفهان را از پارک جنگلی ناژوان ذکر کرد و افزود: ۵۳ کیلومتر مادی در ناژوان وجود دارد که در کمال تاسف این مادی ها در حال از بین رفتن است و باید بتوانیم شبکه آب را در تمام مادی های ناژوان راه بیندازیم. 

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه ۹ مرکز گردشگری در ناژوان وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر موزه ها، باغ ها و نمایشگاه ها، شش زمین ورزشی روباز، سه مرکز فرهنگی، باغ بانوان، دو جاده سلامت، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در ناژوان پذیرای شهروندان است.

شفیعی با اشاره به برنامه بلند مدت برای نگهداری ناژوان، تاکید کرد: با هماهنگی دستگاه های مربوطه نصب کلکتور برای ذخیره آب در حال انجام است و امیدواریم تا پیش از تابستان سال آینده به بهره برداری برسد. همچنین پیگیری پیش بینی تصفیه خانه و احداث مخازن آب در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح جامع اراضی ناژوان تاکید کرد: این طرح در صورت ابلاغ در حفظ باغات ناژوان و در افزایش رضایت‌مندی مردم این منطقه بسیار اثرگذار است.

به گزارش ایمنا، شهردار اصفهان در این بازدید به صورت نمادین چند قطعه از پرندگان مرکز تکثیر باغ پرندگان را رها سازی کرد. در این مرکز، بیش از ۶۰۰ قطعه پرنده نادر از جمله قرقاول گوش سفید، قرقاول شاخ دار، اردک ماندرینا، قوی سیاه، قرقاول الیوت، طاووس جاوا و عروس از ۲۵ گونه مختلف پرندگان رهاسازی شده است. هم اکنون نیز بیش از ۳۵۰۰ قطعه پرنده از ۱۳۵ گونه مختلف در باغ پرندگان اصفهان نگهداری می شود. 

کد خبر 349238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.