بررسی آموزش موسیقی ایرانی در خانه هنرمندان

خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان، نهمین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه موسیقی با عنوان «بررسی آموزش موسیقی ایرانی» را با حضور جمعی از اساتید، علاقه‌مندان و هنرمندان برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این نشست "بهمن بابایی" و "جاوید ابراهیم‌پور" درباره موسیقی ایرانی به ارایه سخن خواهند پرداخت.

"بهمن بابایی" متولد سال ۱۳۳۸ در سقر کرمانشاه است، وی فراگیری موسیقی را در دوره متوسطه آغاز کرد و بعد از مدتی سال ۵۳ در مرکز موسیقی فرهنگ و هنر کرمانشاه به یادگیری ادامه داد و سنتور را زیرنظر اکبر ایزدی آموخت. بابایی هم‌چنین در مرکز آموزش موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان آموزه‌هایی را در زمینه آشنایی با سبک و شیوه پرویز مشکاتیان و مکتب فرامرز پایور فراگرفت. وی از سال ۱۳۶۹ تا سال ۷۹ در محضر فرامرز پایور تحصیل در مکتب اصفهان را آغاز کرد و طی این مدت توانست ردیف های ابوالحسن صبا و قطعات غربی فرامرز پایور را آموزش دید.

"جاوید ابراهیم‌پور" نیز متولد سال ۵۸ و نوازنده نِی است. وی سال ۱۳۷۴ موسیقی و نوازندگی نِی را نزد خلیل ملکی و اساتیدی همچون منوچهر غیوری و محمدعلی کیانی‌نژاد آغاز کرد و در ادامه نیز هارمونی را از پرفسور تنگیز شاولو خاشویلی آغاز کرد.

بخشی از نشست «بررسی آموزش موسیقی ایرانی» نیز به اجرای موسیقی سنتی ایران اختصاص دارد و «مهدی وحید دستجردی» نوازنده سه تار است و «امیر امیرحسینی» نیز نوازندگی تنبک را به عهده دارد، ضمن اینکه «اسماعیل الله‌دادیان» خواننده این برنامه خواهد بود.

نهمین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه خانه موسیقی با نام "بررسی آموزش موسیقی ایرانی" جمعه پنجم مردادماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن اجتماعات خانه هنرمندان اصفهان، واقع در خیابان آبشار اول برگزار می‌شود.

کد خبر 349220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.