تولد پسران در اصفهان از دختران پیشی گرفت

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه به صورت میانگین در استان اصفهان به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر به دنیا می‌آید، گفت: همواره در زاد و ولد در استان اصفهان تعداد پسران بیشتر از دختران است.

حسین غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار زاد و ولد در استان اصفهان طی سه ماهه امسال اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۸۰۲ نوزاد در اصفهان به دنیا آمده و مدارک هویتی برای آنها صادر شده است.

وی افزود: ۹ هزار و ۵۷۵ نوزاد پسر و ۹ هزار و ۲۲۷ نوزاد دختر در استان اصفهان طی سه ماه امسال به دنیا آمده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه به صورت میانگین در استان اصفهان به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر به دنیا می‌آید، افزود: همواره در زاد و ولد در استان اصفهان تعداد پسران بیشتر از دختران است.

وی آمار متولدان سال گذشته را ۸۰ هزار و ۵۵۷ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد تولد ۴۱ هزار و ۲۶۱ نفر نوزادان پسر و ۳۹ هزار و ۲۹۶ نوزاد دختر بوده است.

غفرانی تعداد نوزادان متولد شده در شهرستان اصفهان طی سال گذشته را نیز ۳۶ هزار و ۳۴۲ مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۶۲۰ پسر و ۱۷ هزار و ۷۷۲ مورد دختر بوده‌اند.

وی نرخ تولد در استان اصفهان را ۱۶.۲ درصد دانست و گفت: سرشماری‌ها بیانگر پدیده کاهش جمعیت در استان اصفهان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه صدور شناسنامه برای تک تک شهروندان ایران امری ضروری است و هر شهروندی که شناسنامه نداشته باشد به عنوان یک معضل تلقی می‌شود، ادامه داد: در استان اصفهان نیز با این معضل رو به رو هستیم، اما با برقراری تعامل با اداره کل بهزیستی و دادگستری استان اصفهان تاکنون نسبت به صدور شناسنامه و کارت ملی برای افراد بی هویت اقدام شده است.

کد خبر 349181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.