فراخوان پنجمین جشنواره عکس "نور نگار" منتشر شد

پنجمین دوره جشنواره عکس "نور نگار" با انتشار فراخوان خود آغاز شد و تمام علاقه‌مندان به عکاسی بدون محدودیت می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، در متن کامل این فراخوان آمده است:

«دبیرخانه جشنواره عکس نور نگار بدین وسیله برگزاری پنجمین دوره جشنواره را با عنوان "ایران من" اعلام می‌کند.

جشنواره دارای دو بخش، اصلی و جنبی است.

- "ایران من" با تمرکز بر محیط زیست، موضوع بخش اصلی است. این بخش با تأکید بر رابطه انسان و محیط طبیعی، محیط زیست و توسعه پایدار، محیط زیست شهری، سبک زندگی دوستدار محیط زیست برگزار می‌شود. در این بخش تنها مجموعه عکس، بین ۵ تا ۸ عکس پذیرفته می‌شود. هر مجموعه بایستی دارای استیتمنت، حداکثر ۴۰۰ کلمه‌ای و هر عکس نیز باید دارای کپشن حداکثر ۱۰۰ کلمه باشد. علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی با نحوه تولید استیتمنت و کپشن‌نویسی به مقالات آموزشی در سایت جشنواره مراجعه کنند.

- "انسان در طبیعت" موضوع بخش جنبی این جشنواره است که شرکت کنندگان می‌توانند، به صورت تک عکس و حداکثر با ۸ قطعه عکس در آن شرکت کنند.

جوایز جشنواره:

- سه نفر در بخش اصلی: هر نفر مبلغ ۱۰ میلیون تومان

- سه نفر در بخش جنبی: هر نفر مبلغ  ۶ میلیون تومان

مشاور هنری جشنواره:

بر اساس این گزارش، افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، نادر داودی، صادق میری و سعید محمودی ازناوه هیئت داوران این جشنواره هستند. هم‌چنین مسعود افشانی، دبیر جشنواره، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی و داریوش محمدخانی مسئولیت مشاور هنری این جشنواره را بر عهده دارند.

زمان جشنواره:

- علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند تا دوشنبه ۷ آبان ماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

- داوری آثار این جشنواره در آبان ۱۳۹۷ انجام می‌شود و آیین اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه آثار برگزیده نیز در آذرماه ۱۳۹۷ خواهد بود.

هزینه جشنواره:

- مبلغ ثبت نام به ازای هر شرکت کننده است و تعداد عکس‌ها تأثیری در مبلغ ثبت نام ندارد)

- ثبت نام طی ماه اول فراخوان (از ۱ مرداد تا ۱ شهریور): پانصدهزار ریال

- ثبت نام طی ماه دوم فراخوان(از ۲ شهریور تا ۲ مهر): ششصدهزار ریال

- ثبت نام طی ایام باقی مانده به پایان فراخوان (تا ۷ آبان): هفتصد و پنجاه هزار ریال

شرکت در این جشنواره برای همه آزاد است و محدودیت سنی ندارد.

محدوده جغرافیایی عکس‌ها کشور ایران و ملیت عکاس بدون محدودیت است.

- هر عکاس می‌تواند فقط مجموعه عکس در بخش اصل (بین پنج تا هشت عکس) و فقط هشت تک عکس در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

نحوه ارسال آثار:

- دریافت آثار تنها از طریق سایت جشنواره به نشانی festival.noornegar.com  امکان‌پذیر است و برای ارسال آثار باید در سایت جشنواره ثبت نام و طبق دستور کار درج شده در سایت عمل کنید.

- دبیرخانه جشنواره از پذیرش آثار بر روی دیسک یا به هر صورتی غیر از بارگذاری در سایت جشنواره، معذور است.

شرایط:

- عکس‌ها باید با فرمت jpeg در اندازه، ضلع کوچک حداقل ۲۴۵۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۱۰ مگابایت، بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند. حداقل رزولوشن عکس‌های موبایلی باید ۸ مگاپیکسل باشد.

- ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند. دبیرخانه جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، پانوراما، و HDR معذور است.

- عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هر نشانه تصویری باشند.

- در صورتی که کیفیت آثار ارسالی برای چاپ در کتاب و نمایشگاه مناسب نباشد، اصل فایل با کیفیت بالاتر درخواست خواهد شد. در صورت عدم ارائه فایل اصلی، عکس از جشنواره حذف خواهد شد.

‌- عکس‌ها باید دارای عنوان باشد و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکس‌برداری در هنگام بارگذاری در سایت جشنواره در قسمت توضیحات نوشته شوند.

- از نظر برگزار کننده، ارسال کننده عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده اثر خواهد بود. هرگونه برخورد و تصمیم‌گیری نهایی در مورد متخلفان به عهده دبیرخانه خواهد بود.

- برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور، انتشارات و موارد تبلیغاتی مربوط به جشنواره، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.

- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است.

آثار برگزیده به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد. به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی شرکت در جشنواره و یک جلد کتاب نمایشگاه در دبیرخانه جشنواره اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن دبیرخانه: ۷۳۵۶-۰۲۱ (داخلی ۱۰۷) تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری هنر ایران

کد خبر 349095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.