‌مادی‌های ناژوان به شبکه لوله‌گذاری آب تجهیز می‌شوند

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: تا پایان سال ۹۷ در تمام مادی‌های ناژوان شبکه لوله‌گذاری آب انجام می‌شود تا در صورت مساعد شدن شرایط آب، آبیاری درختان حاشیه مادی‌ها با سهولت بیشتری انجام شود.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طول مادی‌های شهر اصفهان بیش از ۳۰۰ کیلومتر است که ۵۳ کیلومتر آن در ناژوان قرار گرفته، از این رو می توان گفت که سرمنشأ تمام مادی‌ها از منطقه ناژوان است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۵۳ کیلومتر طول مادی ناژوان تاکنون شبکه آبرسانی در ۴۲ کیلومتر آن ایجاد شده است، افزود: تا پایان سال ۹۷ در تمام مادی‌های ناژوان شبکه لوله‌گذاری آب انجام می‌شود تا در صورت مساعد شدن شرایط آب، آبیاری درختان حاشیه مادی‌ها با سهولت بیشتری انجام شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با تاکید بر اینکه مادی‌ها میراث‌های بی بدیلی هستند که باید برای حفظ آن تلاش شود، تصریح کرد: حفظ فضای سبز و درختان حاشیه مادی‌ها در دستور کار قرار گرفته است بر این اساس توسعه مراکز گردشگری، فرهنگی و ورزشی در این منطقه باید با روال قانونی انجام شود، زیرا حفظ باغات و فضای سبز اهمیت بیشتری دارد.

شفیعی ادامه داد: مراکزی که طی سال‌های گذشته در ناژوان راه اندازی شده از جمله تونل آکواریوم ناژوان، باغ پرندگان و باغ خزندگان در سطح کشور کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه با گذشت ۲۰ سال از عمر احداث باغ پرندگان، این مکان هنوز زیباترین و جذاب‌ترین باغ پرندگان کشور است، گفت: سال گذشته بیش از ۶۰۰ قطعه پرنده کم‌یاب در باغ پرندگان تکثیر و رهاسازی شد.

کد خبر 348930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.