سمفونی به زیبایی یک شهر تاریخی

تصاویر بر روی دیوار دست‌ در دست هم داده‌اند تا اقلیم پهناور اصفهان را از کاشان تا شهرکرد در یک چشم‌ برهم زدنی نشان دهند. سفری تصویری میان عکس‌هایی که امروز ثبت شده‌اند و سمفونی که اگر مرگ را هم بخواند ترس ندارد اینک که فقط صدای آواز چکاوک‌ها است که از آن‌ها به گوش می‌رسد.

خانه صفوی میزبان تصاویری است که از دریچه لنز دوربین عکاسان پدید آمده است و هر کدام گوشه‌ای کم نظیر از استان اصفهان را در قاب خود جای داده‌اند تا مخاطبان خود را این‌بار راهی یک سفر تصویری کنند.

امین علی کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه سمفونی شهر تاریخی شامل ۳۷ قطعه عکس از بناهای تاریخی و معماری استان اصفهان است که توسط ۳۷ هنرمند عکاسی شده‌اند و می‌توان در آن عکس‌هایی از شهرهای کاشان، نطنز و سامان و بسیاری دیگر مشاهده کرد که البته ۵۰ درصد آثار نیز به شهر اصفهان اختصاص دارد.

نمایشگاه‌گردان سمفونی شهر تاریخی گفت: در این نمایشگاه سعی کردیم مکان‌هایی که دیده نشده‌اند و یا آن‌هایی که پس از مرمت مورد بازدید قرار نگرفته‌اند را در معرض نمایش قرار دهیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ مجموعه کاخ سرهنگ‌آباد زواره دچار حریق شد و با اینکه مرمت هم شده بود اما این مجموعه از بین رفت و ما با توجه به این حادثه تلاش کردیم در سال ۹۷ از بناهای تاریخی یک سند آماده کنیم که اگر سال ۹۸ هرکدام از بناها از میان رفتند بتوانیم بگوییم چنین بناهایی وجود داشته است.

کردی افزود: در حال‌حاضر بسیاری از بناها در استان اصفهان مرمت شده‌اند که جای تقدیر دارد مانند خانه صفوی که با بیش از ۴۰۰ سال پیشینه تاریخی، امروز با سلیقه شهروندان اصفهانی مخاطب خود را پیدا کرده است و نمایشگاه سمفونی شهر تاریخی نیز با محتوای تاریخی خود در این خانه برگزار شده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه سمفونی شهر تاریخی تا سوم مرداد ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۳ در خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

کد خبر 348907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.