زنان درآمد واقعی خود را پنهان می کنند!

محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند زنانی که در مقایسه با همسرانشان از درآمد بالایی برخوردار هستند، تمایل به مخفی کردن میزان حقوق شان دارند.

به گزارش ایمنا، از سویی دیگر مردانی که به نسبت همسرانشان درآمد پایینی داشتند، هنگام اعلام حقوق شان، میزان ۲.۹ درصد آن را بیشتر عنوان می کردند. جالب اینکه زنان هنگام بیان میزان حقوق همسرانشان حتی بیش از خود مردان اغراق می کردند! حال اینکه در بحث زنان، این داستان کاملا برعکس است.

زنان ۱.۵ درصد کمتر از میزان واقعی حقوق دریافتیشان را به عنوان حقوق به همسران خود اعلام می کنند و البته همسران آن ها نیز بیش از خود زنان، این میزان را به دیگران اعلام می کردند.

به گفته محققان، مردم اغلب تمایل دارند که تصویر غیرشفافی از خودشان به دیگران نشان دهند که همین امر آن‌ها را به رفتارهای نامطلوب اجتماعی سوق می‌دهد و به این ترتیب، رفتارهای مطلوب اجتماعی رفته رفته بی اعتبار می‌شوند. هرچند محققان خاطر نشان کرده اند که بعضی از افراد به صورت عمدی این رفتارها را از خود نشان می‌دهند اما این رفتارها اغلب ناخودآگاه هستند.

پژوهشگران می‌گویند یافته‌های به دست آمده، نشان می دهد که هنوز بعضی از هنجارهای اجتماعی قدیمی منعطف نشده اند؛ در این مورد، بحث "ازدواج سنتی"، که شوهر  را به عنوان رکن اصلی پشتیبانی مالی معرفی می‌کند باعث می شود تا مردان درباره میزان حقوق‌شان اطلاعات نادرستی بدهند.

کد خبر 348889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.