مرمت هشت رشته قنات در شهرضا

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از مرمت و بازسازی قنات هشت روستای این شهرستان با استفاده از اعتبارات ملی و استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید خشکسالی در شهرستان و اثرات آن در مناطق روستایی این شهرستان، تصریح کرد: با هدف کاهش اثرات خشکسالی و جلوگیری از خشک شدن باغات در روستاهای «اسفرجان»، «هونجان»، «هوک»، «پنجگان» و «دهک»، ۴۶۰ متر لوله پلی اتیلن به نمایندگان باغات این مناطق تحویل داده شد.

وی از اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در منطقه «مهیار» این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با هدف افزایش بهره‌وری از منابع آب و راندمان آبیاری، در سطح ۳۱.۸ هکتار از اراضی زراعی این منطقه با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر چهار هزار و ۸۲۸ میلیون ریال اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا ادامه داد: طرح آبیاری قطره‌ای منطقه «وشاره» نیز در سطح ۱.۵ هکتار و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۳۵میلیون ریال مورد تصویب قرار گرفت که پس از انجام مراحل اداری اجرا می‌شود.

باقری با اشاره به بازرسی‌های کارشناسی انجام شده به منظور کاهش اثرات خشکسالی بر روی باغات در معرض تنش آبی مناطق روستایی این شهرستان، تصریح کرد: چهار رشته از قنوات شهرستان مورد بازدید و بررسی قرارگرفت و متعاقب آن اعتباری به میزان ۶۰۰ میلیون ریال جهت مرمت و بازسازی این قنوات از سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان درخواست شد.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی قنات روستای وشاره در این شهرستان، اظهار کرد: این اقدام با هدف تامین آب کشاورزی و کاهش اثرات خشکسالی و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در تیرماه امسال انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به مرمت و بازساری سه رشته از قنوات این شهرستان در روستاهای «بوان»، «مقصودبیک» و «مزرعه دادنجان»، گفت: این پروژه‌ها با اختصاص اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شده است.

باقری همچنین با اشاره به کاشت محصولات جالیزی در این شهرستان، تصریح کرد: در سال زراعی جاری حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی «دشت پرزان» از توابع بخش مرکزی شهرستان، به کشت محصول طالبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه زمان برداشت این محصول از نیمه دوم تیرماه آغاز شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت ۱۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

کد خبر 348869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.