اسناد بستری بیمارستان های اصفهان الکترونیکی می شود

توافق‌نامه همکاری تخصصی بین وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری بیماران در استان اصفهان امضا شد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت گفت: این تفاهم نامه جهت رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمه ای بستری و پس از آن سرپایی و تولید صورت حساب الکترونیکی و حذف اسناد کاغذی بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت امضا شده است.

علی اصغر قائمی افزود: جلوگیری از تولید اطلاعات الکترونیکی تکراری در مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت، مدیریت اطلاعات و رصد آن به منظور مدیریت هزینه در ارائه خدمات سلامت و شفاف سازی خدمات ارائه شده توسط سازمان بیمه سلامت از جمله دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

طاهره چنگیز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه نشست امضای توافق نامه گفت: الکترونیکی شدن اسناد بستری منجر به افزایش شفافیت، دقت، صحت و سرعت کار بیمارستان ها می‌شود. الکترونیک شدن فرآیندها، هدف نیست؛ بلکه رسیدن به دقت، صحت و شفافیت فرآیندها هدف می باشد و در واقع الکترونیکی شدن یک ابزار است که می تواند ما را سریع تر و ارزان تر به این هدف برساند.

چنگیز اظهار کرد: دانشگاه هیچ وقت نقطه مقابل بیمه سلامت نبوده و همیشه سعی بر ایجاد همکاری و تعامل سازنده با اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان را داشته و این روند ادامه خواهد داشت.

امضای این تفاهم نامه با حضور محمود تارا مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات به نمایندگی از وزارت بهداشت، علی اصغر قائمی، معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت به نمایندگی از این سازمان و طاهره چنگیز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و حسین بانک، مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان انجام شد.

کد خبر 348833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.