کدام داروها نسخه عربی لازم دارد؟/فهرست داروهایی ممنوعه برای حجاج

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: به غیر از داروهای اعصاب و روان که نیازمند نسخه عربی است، سایر داروها را نیز می توان با نسخه پزشکان کاروان و پزشکان متخصص و حتی عمومی دریافت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان حج و زیارت، سیدعلی مرعشی در توضیح داروهایی که زائران باید به همراه داشته باشند، گفت: داروهای ممنوعه و غیر مجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدیین و استامینوفن کدیین است.

وی افزود: زائران عزیزی که به عللی همانند بیماریهای دیابت، چربی خون، بیماری های ریوی، قلبی و ... دارو مصرف می کنند، باید داروهای خود را به اندازه یک و نیم برابر زمان سفر به همراه داشته باشند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: زائران عزیز می توانند نسخه های قدیمی خود و حتی نسخه های مربوط به پزشک معالج یا پزشک کاروان را به همراه داشته باشند و برای این داروها، نیازی به نسخه عربی نخواهد بود.

به گفته مرعشی، نسخه عربی پزشکان فقط برای داروهای اعصاب و روان ضرورت دارد و حتما باید این داروها توسط پزشکان تایید و سپس با نسخه عربی ممهور شود.

وی تاکید کرد: زائران حتما داروهای مصرفی را به اندازه سه روز ابتدایی سفر در ساک دستی همراه خود قرار دهند و الباقی داروها را در جامه دان جای دهند.

مرعشی همچنین تصریح کرد: زائرانی که از عصا، عینک، سمعک و ... استفاده می کنند، یک جایگزین برای آنها به همراه داشته باشند تا در مواقع گم شدن یا آسیب دیدن کالاها از کالاهای جایگزین بهره بگیرند.

کد خبر 348797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.