ساختار اقتصاد کشور نیازمند پوست‌اندازی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:با توجه به شرایطی که در چند سال اخیر بر حوزه اقتصادی کشور حاکم بوده است‌ نمی توان از شرایط کنونی به راحتی عبور کرد از این رو باید تعارفات و رودربایستی‌ ها را کنار گذاشت و درجاهایی تعیین تکلیف‌ های اساسی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با دعوت از رییس جمهور و اعضای هیئت دولت نکات مهمی را به دولتمردان جهت ساماندهی اوضاع کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی متذکر شدند، ایشان نخستین شرط عبور از مشکلات موجود را تهیه «نقشه راه اقتصادِ با ثبات» دانستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری شرط دیگر بهبود وضعیت اقتصادی کشور را برخورداری از مسئولانی با روحیه‌ی قوی، باانگیزه، شجاع و برخوردار از عزم راسخ دانستند و برهمین اساس باید بپذیریم که ساختار اقتصادی کشور نیازمند پوست اندازی است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مسئولان باید با مردم ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند و به صورت شفاف با مردم از برنامه‌ها و پروژه‌های دشمن جهت ضربه زدن به ایران اسلامی سخن بگویند و از مردم بخواهند به‌عنوان سرمایه اصلی انقلاب جهت عبور از موانع و عقبه‌های سخت و نفس‌گیر به میدان بیایند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند مخالف مذاکره با اروپا درباره برجام نیستیم، اما نکته مهم این است که نباید مشکلات کشور را معطل برجام کرد از این جهت دولت باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور و مقابله با جنگ اقتصادی، کمربندها را محکم کرده و در وسط میدان و محور اصلی کار و تحرک در کشور باشد.

سرافراز اضافه کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب توصیه‌های اقتصادی دیگری از جمله «تقویت بخش خصوصی» و «ضرورت برخورد قاطع با متخلفان» و «نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به‌ویژه آمریکایی‌ها» و «جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» داشتند که امیدواریم نصب العین دولتمردان و دیگر مدیران کشور  باشد.

وی یادآور شد: امروز همه ما باید  آماده باشیم چراکه گاهی مصالح نظام اسلامی ایجاب می کند که انسان صبر پیشه کند و اگر نتوانیم مقاومت کنیم، شیطان از همین مسئله به عنوان دامی برای انحراف انسان استفاده خواهد کرد.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از بزرگترین نعمت هایی است که شخصیت های تراز اول سیاسی دنیا، گاهی اعتراف کرده اند که تا ایران چنین رهبری دارد، دشمنانش نمی توانند کاری از پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: شاید به دلیل علاقه و دلسوزی فکر کنیم که رهبر باید رفتار و موضع تندی نسبت به برخی قضایا بگیرند و وقتی مقام معظم رهبری چنین موضعی نگرفتند، گمان کنیم کار ایشان اشتباه بوده است! گاهی پافشاری بر برخی مسایل سبب فوت شدن مصلحت بزرگتری می شود از این جها باید مصادیق آن را بشناسیم؛ گاهی نشناختن این موقعیت ها، سبب از دست دادن ایمانمان به رهبری می شود.

سرافراز افزود: امروز باید برخی سختی ها را تحمل کرد و صبر کنیم و به خاطر هر اشتباهی که دیگران انجام داده اند، سر و صدا راه نیندازیم؛ در عین دیدن واقعیات، افراط و تفریط نداشته باشیم و اولویت ها را بشناسیم، البته باید نسبت به آنچه قرار است سرنوشت نظام را تغییر دهد، حساس باشیم و در این موارد فرمایشات رهبرمعظم انقلاب را نصب العین خود قراردهیم.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: امروز جریانی فعال و هدایت شده از خارج از کشور وجود دارد که حرمت شکنی، هنجارستیزی و اباحه گری در فضای واقعی و مجازی را در دستور کار خود قرار داده و برهمین اساس سازمان صدا و سیمای کشور و شبکه استانی هم باید در پرداختن به موضوعاتی که دارای ابعاد اجتماعی، فرهنگی و قضایی است از مشاوره های لازم بهره مند شوند تا ناخواسته خوراک تبلیغاتی علیه نظام را برای دشمنان فراهم نکنند.

کد خبر 348783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.