چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن در اصفهان پایان یافت

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان اصفهان با معرفی برترین‌های این بخش به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان با بیان اینکه ما هنوز به معنای  واقعی کلمه با قرآن کریم مانوس نشده‌ایم و کلام  و رفتار ما قرآنی  نشده است، اظهار کرد:  افزود: برگزاری  این مسابقات بهانه‌ای است برای اینکه ما وقت و زمان  بیشتری را صرف نشست و برخاست با قرآن کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن ما را به پرهیز از اسراف  دعوت می‌کند، افزود: در این روزها ما شاهد یک جنگ بزرگ اقتصادی از طرف غرب هستیم، هر چه ما به قرآن عمل کرده و تقوا پیشه کنیم برکات زیادی نصیب جامعه ما می‌شود و اگر به معنای  واقعی کلمه به قرآن تمسک داشته باشیم همه مسائلی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و... و. با آن مواجه هستیم، برطرف می‌شود.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به فعالیت‌های ارزنده قرآنی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی نیز تبریک می‌گویم که توانسته‌اند با تعامل و همکاری با یکدیگر به بهترین نحو ممکن برنامه‌های قرآنی را ساماندهی و اجرا کنند.

 وی افزود: همانگونه که اصفهانی‌ها  در میدان اقتصادی، جنگ تحمیلی  و... گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند در زمینه قرآنی نیز پیشرو هستند.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه آنچه که امروز موجب  بروز و ظهور برخی از نارضایتی‌ها در جامعه شده است به دلیل نبود رفتار قرانی است، ادامه داد: هر کدام  از ما  در هر لباسی که هستیم  اگر موازین  قرانی را مدنظر  خود قرار دهیم موانع و مسائل  پیش روی همه ما برطرف می‌شود.

 وی به برگزاری با کیفیت مسابقات قرآنی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: همیشه برگزاری مسابقات قران در استان اصفهان بسیار فاخر و بزرگ  برگزار می‌شود اما ما همچنان در ابتدای راه هستیم و باید با برنامه ریزی و فعالیت‌های موثرتر به سمت جذب  حداکثری اقشار مختلف جامعه به فعالیت‌های قرانی حرکت کنیم.

دوام و قوام جامعه اسلامی برپایه اجرای فرامین و قوانین قرآن است

همچنین محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان در این مراسم با بیان اینکه دوام و قوام جامعه اسلامی برپایه اجرای فرامین و قوانین قرآن است، اظهار کرد: باید آیات قران را در جامعه ساری و جاری کنیم تا جامعه به سعادت برسد.

وی افزود: قرآن چراغ هدایتی برای رسیدن بشر به سعادت است و خدا را شکر که در جامعه ای اسلامی و قرانی به دنیا آمده ایم و باید قدر این نعمت را با توسعه فرهنگ قرانی و با بالا بردن فهم و درک خود از اجرای فرامین قران و همچنین تعمیم آن در رفتار و زندگی فردیمان اجرا نماییم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ما در اجرای قران در جامعه دچار مشکل هستیم و  امیدوارم که به برکت قران بتوانیم این نقص را نیز برطرف کنیم و باید خدا شناسی، دینداری، خدا باوری و دشمن شناسی را در بین مردم  تقویت کنیم تا جامعه اسلامی از توطئه های دشمنان اسلام مصون بماند.

کد خبر 348779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.