مردم از رعایت اصول بهداشتی غافل شده اند

تیران-رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: تمرکز بر بیمارستان سازی در کشور مردم و مسئولان را از رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری غافل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، طاهره چنگیز امروز(پنجشنبه) در نشست با جمعی از خیران و فرماندار شهرستان با بیان اینکه توسعه خدمات بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول سلامت در استان اصفهان انجام شده، اظهار کرد: بیمارستان سازی و افزایش مراکز درمانی در راستای توسعه امکانات اقدامی لازم است، اما نیاز به مراکز درمانی ناشی از افزایش بیماری ها و بی توجهی به پیشگیری است.

وی افزود: تمرکز بر بیمارستان سازی در کشور مردم و مسئولان را از رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری غافل کرده که این غفلت هزینه های زیادی را به بودجه کشور و مردم تحمیل می کند و جامعه را با چالش های اجتماعی همانند افسردگی روبه رو می سازد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان توجه به پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی را در کاهش بیماری ها مهم دانست و تصریح کرد: رفتارهای پرخطر، استرس و اضطراب، بی توجهی به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، کم تحرکی و تغذیه نامناسب بیماری های مختلف را افزایش داده و مردم را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

وی ادامه داد: تصادفات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از کلاه ایمنی مهم ترین و نخستین عامل مرگ و میر جوانان در کشور است که در صورت رعایت قوانین نیازی به تجهیز بخش های ویژه تصادفات نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان افزود: استرس و اضطراب ناشی از زندگی  ماشینی امروز و بی تدبیری ها سلامت اجتماعی و روحی مردم را در خطر انداخته است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی برای توسعه بیمارستان و مراکز درمانی، تصریح کرد: نیازمند کمک خیران برای احداث بیمارستان، نگهداری و تامین هزینه های جاری بیمارستان ها هستیم.

چنگیز در خصوص احداث بیمارستان امام رضا(ع) تیران گفت: با مشارکت ۴۰ درصدی خیران پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار مراحل اجرایی این پروژه انجام می شود.

وی با بیان اینکه یکسان سازی تعرفه حرفه ای پزشکان در مراکز خصوصی و دولتی موضوع جدی است، افزود: تفاوت در تعرفه های پزشکی در مراکز درمانی خصوصی و دولتی منجر به ایجاد چالش در استفاده پزشکان در مراکز دولتی شده، زیرا تعرفه های مراکز خصوصی بیش از مراکز دولتی است و از این جهت پزشکان انگیزه ای برای حضور در مراکز دولتی ندارند.

کد خبر 348762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.