ارزان ترین ارز در اختیار صنعت طیور

اردستان- وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت ارزان ترین ارز را در اختیار صنعت طیور قرار داده و در تامین آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، محمود حجتی عصر امروز(پنجشنبه) در نشست با فعالان کشاورزی اردستان بابیان اینکه مرغدران در سال های گذشته با توجه به نوسانات کاری وضعیت خوبی داشته اند، اظهار کرد: در چند ماه اخیر مرغ داران با مشکلاتی رو به رو سده اند که بخشی از آن به خاطر سرایط موجود در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دولت ارزان ترین ارز را در اختیار صنعت طیور قرار داده و در تامین آن هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: مرغ در کشور ایران ارزان تر از کشورهای دیگر جهان است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تیرماه سال جاری بیش از 40 هزار مرغ از بازار جمع‌آوری شد، تصریح کرد: باید شبکه تولید مرغ در چرخه عرضه قرار گیرد و مرغداران با تعاونی یا کار افرینان همکاری کنند تا سیکل تولید از تأمین نهاده تا فروشنده شبکه‌ای و بدون نیاز به واسطه باشد.

وی با اشاره به بازپرداخت تسهیلات کشاورزان خسارت دیده تصریح کرد: با توجه به اینکه استمهال بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی در دولت تصویب شده و تمامی بانک ها موظف به اجرای آن هستند، فرمانداران باید پیگیر اجرای این مصوبه باشند.

حجتی با اشاره به شرایط خشکسالی و کمبود آب در کشور بر تولید محصولات به روش مدرن تاکید کرد.

حجتی با بیان اینکه عده ای از اردستانی ها در شهر ورامین کشت گلخانه ای انجام می دهند، افزود: باید ضمن گسترش کشت فشرده به کشت گلخانه‌ها و نشایی نیر توجه ویژه ای شود چرا که هنوز در استان اصفهان اقدام جدی صورت نگرفته و با وجود بحران خشکسالی باید از فرصت های موجود استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی باتوجه به موقعیت کویری و کوهستانی اردستان یادآور شد: می توان از این موقعیت برای کشت گیاهان دارویی استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به اردستان از مرکز تحقیقاتی چهارمیل که توانسته لیبل آبی تولید نهال را دریافت کند، بازدید کرد.

کد خبر 348761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرغدار IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    0 0
    عالی