پرداخت خسارت کشاورزان زیان‌دیده از حوادث طبیعی/ قیمت شیر و مرغ متعادل می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که به کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان طیور از حوادث طبیعی آسیبی وارد شود، دولت جبران این خسارت را متقبل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود حجتی عصر امروز (پنج شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان نایین با اشاره زیان‌های حوادث طبیعی اظهار کرد: بسیاری از اتفاقات مانند خشک سالی، گرما، سرما و سیل که در کشور رخ می‌دهد، مرتبط با وزارت کشاورزی نسیت اما متاسفانه بر عملکرد کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان طیور تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: با ستادی که در سطح شهرستان با مسئولیت فرماندار، مسئول جهاد کشاورزی شهرستان و مسئولان مربوطه تشکیل می‌شود بررسی‌های لازم در مورد میزان خسارت انجام و با همکاری بانک مریوطه خسارت پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد اضافه کرد: صندوق بیمه کشاورزی نیز برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی، آفات و بیماری‌های عمومی تشکیل شده و مسؤولیت پرداخت خسارت‌دیدگان بیمه‌شده با این صندوق است، اگر بیمه هم پاسخگوی کشاورزان نبود ما پاسخگو هستیم.

حجتی با اشاره به حمایت‌هایی که از بخش روستایی و عشایری می‌شود اضافه کرد: کشاورزان این بخش که محصولاتشان دچار سرمازدگی و خشکسالی شده باشد، با کمک‌های اعطایی بلاعوض از سوی استانداری و فرمانداری شهرستان حمایت خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به قیمت نهاده‌های کشاورزی افزود: قیمت کودهایی که از سوی وزارتخانه تعیین می‌شود افزایش نخواهد یافت، اما وزارتخانه مسئولیتی در قبال افزایش قیمت کودهایی که مورد تایید وزارت خانه نیست ندارد.

وزیر جهاد در پایان این نوید را داد که موضوع منطقی و متعادل کردن قیمت مرغ و شیر در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است.

کد خبر 348759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.