برگزاری کارگاه فرایند "نشانه و معناپردازی در سینما"

کارگاه فرایند "نشانه و معناپردازی در سینما" با حضور "حمیدرضا شعیری" در کتابخانه مرکزی شهرداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، با همکاری دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، کارگاه فرایند "نشانه و معناپردازی در سینما" با حضور "حمیدرضا شعیری" عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و حلقه نشانه شناسی تهران در کتابخانه مرکزی شهرداری برگزار خواهد شد.

حمیدرضا شعیری  دارای مدرک دکتری معناشناسی از کشور فرانسه است. او تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۷۵ به پایان رساند و از ابتدای دی ماه همان سال تا کنون به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به تدریس و پژوهش فعالیت دارد. شعیری یکی از نظریه‌پردازان حوزه نشانه- معناشناسی است که تا کنون به طرح نظریه‌های جدید گفته‌پردازی دیداری، روایت تنشی، اتیک در آموزش زبان، نشانه- معناشناسی گفتمانی و بیناژانریت دررابطه با نشانه- معناشناسی فرهنگ پرداخته است.

کارگردانی نمایش به زبان اصلی یکی دیگر از فعالیت‌های حمیدرضا شعیری است. او که عضو انجمن جهانی نشانه‌شناسی و انجمن بین‌المللی نشانه- معناشناسی فرانسه است دوره‌ها و سمینارهای متعدد بین‌المللی را طراحی و اجرا کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به سمینارهای نشانه- معناشناسی اصفهان اشاره کرد که با حضور اساتید خارجی و داخلی و هم‌چنین همکاری دانشگاه‌های سوربن، لیموژ فرانسه، اصفهان و تربیت مدرس طی سه سال متوالی برگزار شد.

علاقه‌مندان برای حضور در کارگاه فرایند "نشانه و معناپردازی در سینما"می‌توانند شنبه ۳۰ تیرماه ساعت ۱۷ به سالن کنفرانس  کتابخانه مرکزی شهرداری، واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.

کد خبر 348723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.