اولین محموله ریل در خرداد تحویل داده شد؛ آمادگی برای تحویل محموله دوم

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: اولین محموله ریل راه آهن در خرداد ماه سال جاری تحویل داده شد و در صورتی آمادگی دریافت راه آهن بار دوم نیز ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، احسان دشتیانه در واکنش به ادعای معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور مبنی بر تحویل ندادن ریل از سوی ذوب‌آهن به این وزارتخانه گفت: اولین محموله ریل در خرداد ماه سال به راه آهن و اخبار مربوطه نیز در رسانه‌ها و جراید کشور منتشر شد.

وی افزود: محموله دوم نیز در حال تولید است که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه‌آهن، تحویل خواهد شد. لذا به نظر می‌رسد آقای خیرالله خادمی اطلاعات موثق و دقیقی در خصوص این موضوع دریافت نکرده باشند و این اظهار نظر ایشان جای تعجب دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: خط تولید ریل ملی در آبان ماه ۱۳۹۵ با حضور معاون اول رئیس جمهور با قابلیت تولید انواع ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو از جمله  U۳۳، UIC۵۴ و UIC۶۰ افتتاح و اولین قرارداد فروش ریل بین ذوب آهن اصفهان و شرکت راه آهن برای ۴۰ هزار تن تن ریل U۳۳ منعقد شد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: همانگونه که شرکت زیرساخت و سایر خریداران ریل از شرکت‌های خارجی به دلیل مشخص بودن سفارش ملزم به  پرداخت پیش پرداخت و تأمین ضمانت‌های لازم در خصوص پرداخت ارزی هستند،  در خصوص خرید داخلی نیز همین مراحل وجود دارد، در حالی‌که شرکت زیر ساخت در سال گذشته درخواست خرید ریل از ذوب آهن  به صورت اعتباری و انجام تأمین مالی از طرف ذوب آهن را مطرح کرد وعلی‌رغم شرایط یک طرفه درخواست مذکور،   ذوب آهن به این شرکت قیمت و شرایط فروش را اعلام کرد و از سال گذشته تا کنون منتظر دریافت پاسخ شرکت زیر ساخت هستیم.

انبارهای پر از ریل وارداتی در صورت وجود ریل داخلی

دشتیانه افزود: این رویکرد شرکت زیر ساخت در حالی‌است که مجموع ریل واراداتی به کشور در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و همزمان با بهره برداری از خط تولید ریل ملی در حدود ۳۵۰ هزار تن بوده و با واردات ریل در هفت سال ماقبل آن برابری می‌کند،  طبق اطلاعات ما انبارهای شرکت راه آهن و حتی گمرکات کشور مملو از ریل‌های وارداتی در این دو سال است که این موضوع با اعلام معطل بودن پروژه‌ها برای تأمین ریل در تناقض است.

وی اظهار کرد: در خصوص کیفیت ریل‌های وارداتی نیز مباحث زیادی مطرح است که ورود سازمان‌های مسئول و مقایسه شرایط کیفی ریل‌های تولید ذوب آهن اصفهان با ریل‌های وارداتی می‌تواند این موضوع را روشن کند.

کد خبر 348719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.