"خانه حقوق" در اصفهان راه اندازی می شود

شهردار اصفهان از امضای تفاهم نامه‌ای با وزارت دادگستری در خصوص مباحث حقوق شهروندی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه در آینده‌ای نزدیک «خانه حقوق» در اصفهان برای آشنایی شهروندان با حقوق قانونی خود راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنجشنبه) در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهارکرد: شفاف‌سازی از مباحث محوری مدیریت جدید شهرداری اصفهان به شمار می‌آید، از این رو به عنوان نخستین شهرداری در کشور قانون شفافیت را اجرایی و مشاور شفاف سازی منصوب کرده‌ایم.

وی با تاکید بر آگاهسازی مردم از حقوق شهروندی و تعلیم کارکنان شهرداری برای رعایت حقوق مردم تصریح کرد: الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمان از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان در راستای شفاف سازی است که با این اقدام ارزنده، شهروندان به جای اینکه بارها به شهرداری مراجعه کنند، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر جایی از دنیا با مراجعه به سایت http://Esup.isfahan.ir _پیشخوان ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان_ امور مربوط به پروانه ساختمانی را انجام می دهند.

شهردار اصفهان با اشاره به دیدار خود با رییس جمهوری، رییس بانک مرکزی، برخی از وزرا و معاونان رییس جمهور در هفته ای که گذشت گفت: در این جلسه به احیای بافت فرسوده تاکید بسیاری شد؛ سیاست دولت مبنی بر این است که هرچه سریع تر برای احیای این بافت اقدام شود تا مردم از خانه هایی که امنیت برای زندگی ندارند، رها شوند.

وی  افزود: در این جلسه مقرر شد بافت فرسوده میانی که ۵۰ درصد بافت فرسوده را تشکیل میدهد، هرچه سریع تر شناسایی و تخریب شود و برای ساکنان این مناطق خانه های جدید ساخته شده تا با امنیت زندگی کنند.

حفظ و بهسازی بافت تاریخی شهر

نوروزی با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهایی است که وسعت بافت فرسوده آن به بیش از ۲۳۰۰ هکتار می رسد به همین دلیل احیای بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: ۲۳ درصد از ۱۱ درصد کل بافت فرسوده شهر (به مساحت ۵۰۰ هکتار) بافت تاریخی است، از این رو باید بافت تاریخی را حفظ و بهسازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان در بافت فرسوده تاریخی کوچه‌های یک متری را تعریض و میراث‌های تاریخی شهر را از بین برد، گفت: سیاست شهرداری اصفهان احیای بافت تاریخی، بقا، ترمیم و مرمت است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان ستاد احیای بافت فرسوده تشکیل و ارتباط خوبی با دستگاه های ذی ربط برقرار شده است، گفت: احیاء بافت فرسوده با مشارکت مردم و همت شهرداری با هدف افزایش ایمنی و ارزش افروده سبب امید بخشی در جامعه خواهد بود.

گردشگری محور برنامه های شهرداری

شهردار اصفهان با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری در اصفهان گفت: گردشگری در محور برنامه های شهرداری قرار دارد و برای رونق این صنعت اقدامات زیادی در داخل و خارج از کشور انجام شده است، همچنین پل‌های ارتباطی زیادی از اصفهان به پاریس و لهستان برقرار کردیم تا مسیر را برای توسعه آن هموار کنیم.

وی با بیان اینکه در داخل شهر زیرساخت ها برای فعالیت سرمایهگذاران و اصلاح بافت فرسوده برای ساخت هتل‌های سنتی فراهم شده است، ادامه داد: چهارباغ عباسی به عنوان گذر فرهنگی اصفهان به محور پیاده راه تبدیل و سنگ‌فرش می شود و در آینده خیابان سپه نیز پیاده راه خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در آینده نزدیک شاهد حضور جمعیت سرشار برای رفت و آمد و گفت و گو و مباحث فرهنگی در محورهای پیاده اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری دایمی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان اتفاق خوشایند دیگری برای جهان‌شهر اصفهان است، افزود: با برگزاری این جشنواره ها می توان زمینه حضور سفر گردشگران داخلی وخارجی را به اصفهان فراهم کرد.

شهردار اصفهان گفت: اگر سیاست‌های رونق صنعت گردشگری به خوبی پیش رود، اصفهان به جایگاه واقعی خود دست پیدا می‌کند، البته در این میان فرهنگ گردشگری نیز باید رعایت و فضایی ایجاد شود که هر مسافر داخلی و خارجی در سفر به اصفهان سفیری برای تبلیغ این شهر باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان پتانسیل آن را دارد که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد، افزود: اصفهان به دلیل نداشتن زاینده رود با مشکلات زیادی مواجه شده و شهرداری اصفهان تاکنون از انجام هر اقدامی برای احیاء آن دریغ نکرده است، زیرا اگر این شاهرگ حیاتی احیاء شود، پکیج گردشگری اصفهان کامل خواهد بود.

چهارباغ، آینده اصفهان است

نوروزی با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر شهروندان از مترو به عنوان وسیله ای ایمن، ارزان و پاک که روزانه گنجایش جابه جایی ۱۰۰ هزار مسافر را دارد، افزود: از اول مردادماه سال جاری سرفاصله حرکت قطار شهری ۱۰ دقیقه و زمان سرویس دهی از ساعت ۶ و ۳۰ صبح تا ۲۲ می‌رسد و تعداد رام ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پروژه پیاده راه سازی چهارباغ اظهارکرد: از مردم اصفهان به ویژه کسبه چهارباغ که در فرآیند اجرای این پروژه صبوری زیادی داشتند، قدردانی می‌کنم؛ مردم باید بدانند تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در چهارباغ درختی آسیب نبیند و اگر در سال‌های گذشته درختی برای ساخت ایستگاه مترو قطع شده، امروز درختان جایگزین و مقاوم در برابر خشکی در چهارباغ کاشته خواهد شد. مردم نگران چهارباغ نباشند و بدانند که چهارباغ آینده اصفهان است.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه کرامت بسته تشویقی پرداخت عوارض خودرو از یکم تیرماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه در اصفهان ارایه می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به یکی از شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه با پرداخت عوارض خودرو از این طرح استفاده کنند.

نوروزی به بهره‌برداری از ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید شامل ۵۰ دستگاه اسکانیا صفر یورور چهار و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در هفته آینده خبر داد و افزود: هفته آینده هشت خط جدید اتوبوسرانی نیز در سطح شهر اصفهان به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 348718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.