۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
ایده هایی برای صرفه جویی  آب

چهلمین رویداد "ایده شو" با موضوع صرفه جویی در آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهری با معرفی ایده های برتر و تقدیر از آنها شب گذشته ۲۷ تیرماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی ایمنا، محمد حسین قورچانی، مدیر مرکز خلاقیت وفناوری های نوین شهرداری اصفهان در خصوص تفاوت این ایده شو با ایده شو های قبلی، اظهار کرد: در ایده شوهای پیشین افراد ایده های خود را مطرح می‌کردند و پس از مطرح شدن و اهدای جوایز سرانجامی برای آن ایده وجود نداشت، اما در این "ایده شو" با هماهنگی هایی که با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شد، ایده و طرح هایی که به محصول و خروجی مشخص رسیده است را به صورت پایلوت در شهرداری اصفهان اجرا می‌کنیم. اگر ایده ها در این مرحله به نتیجه رسید در مراحل بعدی نیز با این افراد همکاری می‌کنیم.

وی افزود:عموم مردم نیز اگر ایده ای در زمینه خدمات شهری یا زمینه هایی که می‌تواند مشکلی از شهر رفع کند دارند می‌توانند با مراجعه به مدیریت خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان آن ایده را با شهرداری در میان بگذارند تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و ایده اجرا شود.

 هدف ایده شو جسارت دادن است

 همچنین لیلا خدابنده، سرپرست امور جذب و پذیرش واحدهای فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: ایده شو برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ در اصفهان برگزار شد و در هر رویداد یک سازمان و یک مشکل مطرح می‌شود. در رویداد اخیر که با همکاری مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان برگزار شده به بررسی صرفه جویی آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهرداری پرداختیم.

وی افزود: ایده شو برگزار می‌شود تا افراد  جسارت داشته باشند ایده هایشان را در جمع مطرح کنند. بسیاری از ما می‌ترسیم که در مقابل جمع صحبت کنیم. افراد با شنیدن ایده های دیگران ایده های جدید و خلاقانه ای به ذهنشان می‌رسد، خلاقیتشان پرورش می‌ یابد و به نوعی با ارایه ایده خودشان نقاط ضعف ایده خود را می یابند. ‌

سرپرست امور جذب و پذیرش واحدهای فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، مهم ترین هدف برگزاری ایده شو را ایجاد شبکه سازی دانست و گفت: زمانی که افراد ایده هایشان را ارایه می‌کنند داوران نظرات خود را در مورد این ایده ها می‌دهند.

خدابنده در خصوص ترس برخی از  شرکت کنندگان ایده شو از کپی ایده ها گفت: تا کنون در اصفهان بیش از دو هزار جلسه مصاحبه برگزار شده است که هر کدام ۲۰ دقیقه ارایه داده اند اما تا کنون ادعایی مبنی بر به خطر افتادن مالکیت معنوی ایده نشده است.

وی با اشاره به خروجی ریداد ایده شو، گفت: یکی از اهداف برگزاری ایده شو تشویق وجسارت دادن به گروه هاست تا بتوانند با تشکیل یک گروه وارد مرکز رشد شوند.

به گزارش ایمنا، در این رویداد ۹ ایده و ۹ طرح با موضوع صرفه جویی در آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهری ارایه شد که در هر حوزه سه ایده و طرح بهتر مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 348715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.