حمایت صندوق کارآفرینی امید از روستاییان

کاشان - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان گفت: صندوق کارآفرینی امید با حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک به ویژه در نواحی روستایی نقش به سزایی در تحقق اشتغال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، احسان مهدوی در نشستی با فرماندار کاشان با اعلام آمادگی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا در کاشان به ویژه در حوزه های صنایع تبدیلی، فرش و اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری اظهار کرد: علی رغم محدودیت های مالی و اعتباری صندوق کارآفرینی امید استان، در سال ۹۶ بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های مشارکتی، خوداشتغالی و مشاغل خانگی به ۹۱۹ نفر متقاضی در شهرستان کاشان پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید با حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک به ویژه در نواحی روستایی نقش به سزایی در تحقق اشتغال داشته است.

حمیدرضا مومنیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در ادامه اظهار کرد: انتظارات مردم دریافت به موقع تسهیلات و اعتبارات به منظور سرمایه گذاری و آغاز کار از صندوق کارآفرینی است و تسریع در پرداخت تسهیلات می تواند جلب رضایتمندی عمومی را در پی داشته باشد.

وی،  کاشان را متنعم از استعدادهای فراوان، دانش فنی و بومی و برخوردار از وضعیت اقتصادی و صنعتی پویا و فعال معرفی کرد و گفت: شهرستان کاشان با سابقه درخشان در حوزه های کارآفرینی و سرمایه گذاری و بنگاه های اقتصادی موفق، شرایط ویژه ای داشته و عزم و اراده کار و تولید در آن وجود دارد، بنابراین از صندوق کارآفرینی استان انتظار داریم نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: به گفته مدیران بانکی استان، کمترین میزان تاخیر در بازپرداخت اقساط را سپرده گذران کاشانی دارند که این موضوع باعث شده تا تمایل پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها و موسسات اعتباری به شهرستان کاشان افزایش پیدا کند و از سوی دیگر نیز، برابر اسناد و آمار اعلامی سامانه صندوق کارآفرینی امید؛ معدل سپرده گذاری نزد صندوق کارآفرینی در شهرستان کاشان در بسیاری از ماه ها از مرکز استان نیز بالاتر است.

معاون استاندار اضافه کرد: این ویژگی ها در کنار پتانسیل های بالای شهرستان در زمینه گردشگری و کشت انبوه گیاهان دارویی و گلخانه ای بستر مناسبی را برای سرمایه گذاران خرد فراهم کرده که امیدواریم با حمایت بیش از پیش صندوق کارآفرینی شاهد افزایش تولید و اشتغال در شهرستان باشیم.

مومنیان  افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با مدیر صندوق کارآفرینی امید کشور بیش از یک سوم از تعهدات معوقه صندوق کارآفرینی امید در شهرستان کاشان تا پایان شهریورماه پرداخت می شود.

کد خبر 348703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.