اجرای ۲۷ عنوان برنامه سلامت محور شهری در سال جاری

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از اجرای۲۷ عنوان برنامه سلامت محور شهری در سال‌جاری خبر داد و گفت: این برنامه‌ها که بیشتر در اماکن عمومی و فضاهای پُر تردد شهر اجرا می‌شود، اهدافی همچون ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی، فرهنگ سلامت و ارتقاءکیفیت زندگی در ابعاد مختلف را دنبال می‌کند.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره توسعه فرهنگ سلامت یکی از ادارات زیرمجموعه معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که وظیفه فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت در دو بخش «سلامت جسم» و «سلامت روح» شهروندان اصفهانی را بر عهده دارد.

وی افزود: از جمله زیر مجموعه‌های اداره توسعه فرهنگ سلامت می‌توان به ۱۶خانه سلامت در مناطق ۱۵ شهرداری اصفهان و سپاهانشهر که در محدوده منطقه پنج شهرداری اصفهان قرار دارد، اشاره کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه خانه‌های سلامت اهداف مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارند و سیاست‌گذاری آنها توسط حوزه معاونت اجتماعی و اداره توسعه فرهنگ سلامت انجام می‌شود، تصریح کرد: تلاش بر این است که بتوانیم در راستای پیشگیری از آسیب‌ها، بیماری‌ها و ارتقاء سطح شهروندان گام برداریم.

وی با اشاره به مهم ترین برنامه های خانه‌های سلامت، گفت: تمام برنامه‌هایی که برای عرضه در خانه‌های سلامت دسته‌بندی و ابلاغ می‌شود، بر اساس اسنادی است که از سوی نهادهای رسمی و قانونی کشور به ویژه وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین سازمان بهداشت جهانی تنظیم شده است.

نگاه ویژه به مناطق در خانه‌های سلامت

رشیدی تاکید کرد: تلاش شده در خانه‌های سلامت نگاه ویژه به مناطق داشته باشیم و با تشکیل کمیته های تخصصی و کارگروههای مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی در مناطق،  برای پیشگیری و بهبود شرایط زیستی شهروندان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام و برنامه‌های متنوعی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد حوزه سلامت غیر از تدوین برنامه برای خانه‌های سلامت، برنامه های شهری بزرگی را تهیه و اجرا می‌کند، گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ویژه برنامه « ۹ شب ۹ِ شب» که در ایام ماه مبارک رمضان در محل باغ غدیر اجرا شد و ضمن خلق لحظاتی شاد برای مردم، تلنگری به معضلاتی که در حوزه سلامت شهروندی داشت، اشاره کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: ۲۷ عنوان برنامه سلامت محور شهری در اماکن عمومی و فضاهای پُرتردد شهر در سال‌جاری اجرا می‌شود و اهدافی همچون ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی، فرهنگ سلامت و ارتقاءکیفیت زندگی در ابعاد مختلف را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سلامت محور شهری نوعی هم‌افزایی بین اداری در حوزه معاونت اجتماعی است که از ظرفیت‌های ادارات مختلف در حوزه معاونت اجتماعی استفاده می‌شود، افزود: تلاش ما استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سمنها و سازمان‌های مردم نهاد همچنین مشارکت با آنها است تا بستر را برای حضور پررنگ‌تر مردم فراهم کنیم.

رشیدی با تاکید بر اینکه هر چه شهروند به لحاظ جسمی، روحی و روانی سالم‌تر باشد، شهری سالم‌تر خواهیم داشت، اظهارکرد: بهبود کیفیت در حوزه سلامت می‌تواند هزینه‌هایی که در بخش‌های مختلف به مدیریت شهری تحمیل می‌شود را کاهش داده و بستر مناسب تری برای رسیدن به مدینه فاضله ایجاد کند؛ از این رو مدیریت شهری بر سلامت شهروندان تاکید دارد.

کد خبر 348699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.