هیچ چیز از گردشگری نمی دانیم/ رتبه آخر اخلاق هستیم

بنیان‌گذار سیتی سنتر اصفهان با بیان اینکه زمانی که توسعه به‌ همراه آموزش نباشد دغدغه را همیشگی می‌کند، گفت: گردشگری یک صنعت است که می‌تواند موجب رونق اقتصاد یک ملت شود، ما هیچ‌چیز از این صنعت نمی‌دانیم و فقط شعارهایش را آموخته‌ایم، اما در آخر صف نیز نمی‌توانیم به آخرین نفر برسیم.

به گزراش ایمنا، مسعود صرامی در همایش "نقش مهمانپذیری و هتل‌داری در صنعت گردشگری اصفهان" که روز گذشته در تالار دکتر علی شریعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز باید به گونه ای زندگی کنیم که قدمی برای آیندگان‌مان برداریم. باید بکاریم تا آیندگان بخورند هرچند کاشتن ما در این خاکِ آلوده کمکی به کودکانمان نخواهد کرد. جامعه را ناامیدی گرفته و جامعۀ نا امید هیچ‌وقت نمی‌تواند جامعه موفقی باشد. اگر فردی نتواند برای خود فردایی بهتر درست کند نمی‌تواند برای جامعه نیز آینده خوبی ایجاد کند.

بنیان‌گذار سیتی سنتر اصفهان با بیان این که باید شعارها را کنار بگذاریم و واقع بین باشیم، گفت: نه کشور و نه شهرمان در گردشگری رتبه نخست را ندارد، چرا که اخلاق ما آخر است. چیزی که در این سال ها از دست دادیم پول ها یا آثار این کشور نیست بلکه اخلاقی است که  ما به آن می بالیدیم و به عنوان سرمایه ای از گذشتگان می‌خواستیم به کودکانمان انتقال دهیم، اما متاسفانه چیزی از آن نمانده است و هیچ‌کس هم تلاشی برای نگهداری از آن نمی‌کند.

وی با بیان این که مهمان‌پذیری قسمتی از آداب و رسوم ایرانیان بوده است، تصریح کرد: گردشگری یک صنعت است که می‌تواند موجب رونق اقتصاد یک ملت شود، اما ما هیچ‌چیز از این صنعت نمی‌دانیم و فقط شعارهایش را آموخته ایم که بگوییم ما در رتبه نخست ایستاده‌ایم، اما در آخر صف نیز نمی‌توانیم به آخرین نفر برسیم.

صرامی با اشاره هتلی که در حال احداث آن است، گفت: در مقوله گردشگری ابتدا باید دست‌اندرکاران سیستم دولتی و نه بخش خصوصی کمک کنند. نخستین مصوبه ۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت هتل پنج ستاره بین المللی در سال ۱۳۸۹ به من داده شد. در این سال بانک ملی پذیرفت که این ۵۰ میلیارد را در حوزه گردشگری بگذارد، اما در سال ۱۳۹۰ پیشنهاد دادند که باید سه میلیارد تومان پول بدهیم تا این مصوبه در تهران اجرا شود.

وی افزود: پس از شکایت  و رسانه ای کردن این مسئله پروژه ساخت هتل تا سال ۱۳۹۴ متوقف شد. پس از شکایت های بسیار به کارشناسان و مسئولان حالا پس از گذشت چندین سال ۳۰ میلیارد تومان از این مقدار را با سختی دریافت کرده ایم و ۲۰ میلیارد تومان باقی مانده را به دلایل و بهانه های مختلف نداده اند.

بنیان‌گذار سیتی سنتر اصفهان خطاب به "فریدون اله‌یاری" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان که در این همایش حضور داشت، گفت: شما نمی‌توانید هیچ اقدامی در این زمینه انجام دهید مگر آنکه سازمان های دیگر با شما همکاری کنند تا بتوانید به حرفی که می‌زنید عمل کنید. 

صرامی افزود: می‌خواهید به توریست‌های این شهر بگویید آنطور که ما می اندیشیم بیاندیشند؟ یا آن طور که ما می‌خواهیم باید لباس بپوشد؟ اگر در چهارباغ برای تو اتفاقی افتاد پلیسی نیست که زبان تو را بفهمد و کسی نیست که به تو کمک کند. خودمان را فریب دهیم یا می‌خواهیم مانند چند سال گذشته با حرف و وعده چند سال دیگر را طی کنیم. بیایید واقع بین باشیم تا بتوانیم با کمک هم کاری برای نسل آینده بکنیم.

وی از افتتاح بزرگ ترین هتل استاندارد شهر اصفهان خبر داد و گفت: این هتل با ۳۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با حمایت شهرداری اصفهان در حال به پایان رسیدن است. این هتل شامل ۱۲ اتاق وی ای پی جهت معلولان، ۲۴ آپارتمان رییس جمهوری، ۳۰۰ اتاق و سوئیت است که با تکمیل تجهیزات افتتاح خواهد شد.

بنیان‌گذار سیتی سنتر اصفهان با اشاره به اهمیت توسعه اظهار کرد: توسعه بدون آموزش، آینده ما را مانند هندوستان می‌کند. زمانی که توسعه به همراه آموزش نباشد دغدغه را همیشگی می‌کند. باید خودمان آموزش های صحیح را به کودکان‌مان انتقال دهیم و کشورمان را آباد کنیم و منتظر وعده های دروغین رسانه های غربی نباشیم. هیچ کس به جز خودمان نمی‌تواند کشورمان را آباد کند.

کد خبر 348698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بیگی IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام.... راستی هتل ۵ ستاره شهرک شهید کشوری چی شد ؟! چند ساله وعده ساختشو دارین میدین ....!