مرگ ۵۹ عابر پیاده اصفهانی در سال ۹۶

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته تعداد ۱۶۸ شهروند اصفهانی بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که ۵۹ نفر آنها معادل ۳۵ درصد، عابر پیاده بودند.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در سال‌جاری برای کاهش آمار مرگ و میر عابران پیاده برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام و جلساتی با پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شده تا در تقاطع هایی که حجم تردد خودروها و تصادفات بالا است، تغییراتی ایجاد شود و شهروندان با آرامش از این تقاطع ها عبور کنند.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۱۶۸ شهروند اصفهانی بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که ۵۹ نفر آنها معادل  ۳۵ درصد عابر پیاده بودند.

وی با اشاره به نصب دوربین‌های ثبت تخلف در مسیرهای ویژه اتوبوس‌های تندرو، افزود: طی دو سال گذشته دوربین‌های ثبت تخلف در مسیرهای ویژه اتوبوس‌های تندرو ها نصب شده بود، اما به دلیل نقص فنی و اینکه کد ثبت تخلف به آنها تعلق نگرفته بود، ثبت تخلف انجام نمی‌شد که با اصلاح این فرایند حداکثر تا هفته اول مردادماه ثبت تخلف خودروهای شخصی که در این مسیرها عبور می‌کنند، انجام می‌شود.  

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه مبلغ جریمه ورود به خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو ۸۰ هزار تومان است که ثبت تخلف توسط این مرکز و صدور جریمه توسط پلیس راهور انجام می‌شود، تصریح کرد: تعداد ۳۹ دوربین ثبت تخلف در مسیرهای ویژه اتوبوسهای تندرو نصب شده که بیشتر آنها در مسیر خیابان‌های جی و باهنر با هدف حذف نرده‌گذاری است تا در مواقع اضطراری برای عبور خودروهای امدادی از جمله آتشنشانی و اورژانس قابل استفاده باشد.

وی تاکید کرد: در شهرداری دنبال جریمه کردن خودروها نیستیم، بلکه افزایش امنیت و تردد ایمن عابران پیاده هدف اصلی است.

کریمی مدیریت و کنترل هوشمند یکپارچه و به لحظه ترافیک شهر اصفهان را از جمله اهداف مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان خواند و افزود: اهداف این مرکز با استفاده از تصاویر ۳۸۰ دوربین نصب شده در سطح شهر اصفهان محقق می شود.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۱۵۰ دوربین ثبت تخلف سرعت وجود دارد، گفت: ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز خودروها نیز با استفاده از ۸۲ دوربین صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: تاکنون دوربین‌های ثبت تخلف بیشتر در معابر بزرگراهی اصفهان نصب شده است، اما برنامه‌ریزی برای نصب این دوربین‌ها در معابر شهری انجام شده تا سرعت خودروها کاهش و تخلفات سرعت به صورت مکانیزه ثبت شود.

کد خبر 348691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.