چند پیشنهاد برای زیباسازی شهر

یک کارشناس شهرسازی با بیان اینکه نگاه به زیباسازی شهر باید مفهومی باشد، گفت: هر اقدامی در جهت زیباسازی شهر باید منطبق با ویژگی‌های محله و هویت شهر باشد.

الهام ناظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مفهوم زیبایی در یک شهر بسیار گسترده است و باید به طور جزئی و کلی به آن نگاه شود.

وی با بیان اینکه با اجرای زیباسازی به هر منطقه باید هویت داده شود، افزود: لازم است بین عواملی که در زیباسازی نقش دارند هماهنگی و نظم برقرار شود و این گونه نباشد که هر محله و یا خیابان نمادهای زیباسازی غیرمرتبط داشته باشند.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: هماهنگی در سبزینگی، نورپردازی و به کارگیری عناصر از ضروریات زیباسازی یک شهر به حساب می‌آید.

ناظمی اظهار کرد: شهرداری‌ها نباید تنها زیباسازی را محدود به نورآرایی و نصب چندین پرچم کنند، بلکه در هر مناسبت باید متناسب با موضوع شهر تزیین شود.

وی به نقاشی های دیواری در خیابان‌های اصفهان اشاره و اظهار کرد: بدون شک نقاشی دیواری جلوه‌ساز زیبایی شهری می‌شود، اما باید این نکته را مورد توجه قرار داد که موضوع نقاشی در ارتباط با ویژگی‌های محیطی و بومی آن محله و یا خیابان باشد.

ناظمی با اشاره به استفاده از ظرفیت وسایل بازی در زیباسازی شهر گفت: به طور مثال می‌توان با ایجاد تاب به جای صندلی در ایستگاه های اتوبوس به هیجان و زیبایی شهر افزود.

کد خبر 348675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.