نورزوی: مکان های تاریخی چاه نفت است

شهردار اصفهان با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی در برنامه های شهرداری است، گفت: گام بعد از تبدیل چهارباغ به گذر فرهنگی اتصال آن از طریق پیاده راه خیابان سپه به میدان نقش جهان است، وقتی شاهد حضور ملیت‌های گوناگون در این میدان باشیم می توان گفت «نقش جهان، چاه نفت است.»

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در همایش "نقش مهمانپذیری و هتل‌داری در صنعت گردشگری اصفهان" که صبح امروز _چهارشنبه ۲۷ تیرماه_ در تالار دکتر علی شریعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان شهری جهانی، خلاق با آثار فرهنگی و تاریخی متعدد است که طیف گسترده ای گردشگر دارد و از این لحاظ دارای اهمیت بسزایی است.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید دغدغه و مشکلات بخش های خصوصی را بشنود، افزود: گردشگری می تواند باعث شور و نشاط اجتماعی، پویایی اقتصادی و بسیاری مسایل دیگر شود. امیدوارم بخش خصوصی در این زمینه در چارچوب و مقررات و با انگیزه و توان ادامه دهد و شاهد تحقق پروژه هایی باشیم که به آبادانی و رفاه شهر می انجامد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: گردشگری یکی از محورهای اصلی در برنامه های شهرداری است، شهرداری اصفهان نخستین شهرداری بود که در پاریس هفته فرهنگی را در اروپا و در قالب هنر اصفهان معرفی کرد و برای نخستین بار در تاریخ شهرداری ها با مردم جهان در خصوص گردشگری سخن گفت، هم‌چنین برای نخستین بار اصفهان را در برنامه شهردار خلاق با حضور ۲۵۰ شهردار معرفی کرد.

نوروزی افزود: اصفهان با وجود ظرفیت هایی که دارد از زیرساخت های منطبق با آن ها برخوردار نیست، امروز اگر همه کسانی که به اصفهان علاقه دارند بخواهند برای چند روز در اصفهان اقامت کنند اصفهان توانایی پذیرش این تعداد گردشگر را ندارد و نه تنها از نظر زیرساخت های اقامتی بلکه از نظر فرهنگی نیز در این زمینه آمادگی ندارد. باید با برنامه ای که عموم مردم در آن شرکت دارند آسایش و امنیت را برای گردشگران فراهم کنیم تا هرکدام از آن ها سفیرهایی باشند که گردشگری اصفهان را تبلیغ  می کنند.

وی با اشاره به توانایی بالقوه اصفهان در پذیرش گردشگر، تصریح کرد: اصفهان شهری است که می تواند در همه فصل ها گردشگر بپذیرد و از امکانات خود استفاده کند تا هرکس که به ایران می آید به اصفهان نیز سفر کند. یکی از ارکان مهم گردشگری فرهنگ‌سازی است و اصفهان در این زمینه پیشرفت بسیاری داشته است، اما هنوز مشکلات بسیاری داریم. 

نوروزی با بیان اینکه اصفهان شهری با بافت تاریخی است، گفت: این بافت تاریخی ظرفیت بزرگی برای توریست ها است، همه توریست ها هتل پنج ستاره نمی خواهند و تخریب بافت تاریخی و ساخت ساختمان های بلند نسخه مفیدی برای اصفهان نیست. اصفهان باید به دلیل داشتن گردشگران مختلف زیرساخت های مختلفی داشته باشد. تنوع گردشگری و مناطق گردشگرپذیر در اصفهان زیاد است و باید همه زیرساخت ها را برای گونه های مختلف گردشگری مورد توجه قرار دهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هرکس که بخواهد هتلی بسازد که برخلاف قوانین نباشد پروانه ساخت امکانات و تسهیلات هتل‌سازی به صورت رایگان در اختیار وی قرار می گیرد. شهرداری با همه توان آمادگی ارایه تسهیلات برای ایجاد هتل را دارد و هرکسی را که در این راستا فعالیت کند، حمایت می کنیم.

وی با اشاره به برنامه های جدید برای تحول چهارباغ تصریح کرد: می خواهیم چهارباغ عباسی را به گذر فرهنگی تبدیل کنیم که جمعیت زیادی در طول روز در آن در رفت و آمد باشند به صورتی که جای نشستن به سختی پیدا شود.

نوروزی با اشاره به کاخ چهل ستون تصریح کرد: اگر بخواهید برای دیدن این کاخ بروید هیچ صفی نمی بینید اما در دنیا برای دیدن چنین بناهایی باید ساعت ها در صف بایستید، این مسئله که مکان های تاریخی چاه نفت هستند حقیقت دارد اما باید بتوانیم از این مکان ها بهره برداری کنیم.

وی افزود: گام بعد از تبدیل چهارباغ به گذر فرهنگی اتصال آن از طریق پیاده راه خیابان سپه به میدان نقش جهان است تا به جای صدای بوق ماشین ها، صدای کالسکه و سُم اسبان در این مسیر طنین‌انداز شود و آن زمانی که در میدان نقش جهان به اطرافتان نگاه می کنید این میدان را پر از ملیت های گوناگون ببینید، آن وقت می توانیم بگویی میدان نقش جهان، چاه نفت است. این مسائل فرهنگی باید با همراهی مردم انجام شود در غیر این‌صورت مانند میدان امام علی(ع) با شکست روبه‌رو می شود.

شهردار اصفهان از آماده شدن پیاده راه چهارباغ عباسی تا پیش از جشنواره فیلم کودک در شهریورماه خبر داد و افزود: یک سوی این فعالیت های فرهنگی مشارکت مردمی است، با مشارکت مردمی می توانیم موفق شویم. اگر به صورت گروهی و برای پیشرفت شهرمان فعالیت کنیم حتما موفق خواهیم شد. با پیشرفت شهر باید پیاده روها را عریض کنیم، شهرهای پیشرفته پیاده روهای عریض دارند نه خیابان های عریض.

کد خبر 348637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.