یک کارشناس: احداث زیرگذر و روگذر بدترین ورودی برای شهر است

یک کارشناس طراحی شهری گفت: در ساماندهی ورودی‌های شهر بیشتر از آن که به زیباسازی توجه شود به مباحث ترافیکی پرداخته می‌شود این در حالی است که بدترین حالت برای زیباسازی ورودی یک شهر احداث زیرگذر و روگذر است.

خشایار عمادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از آنجایی که وضعیت آب بحرانی است، باید در زیباسازی شهر به جای کاشت گل و گیاه از المان‌ها و نمادها استفاده کنیم.

وی افزود: در اکثر کشورهای دنیا نیز زیباسازی به سمت پوشش هرچه کمتر گیاهان رفته و در شهر اصفهان هم توجه به این رویکرد اهمیت دارد.

این کارشناس طراحی شهری به زیباسازی ورودی‌های شهر ادامه داد: ورودی‌ یک شهر باید متناسب با هویت تاریخی اصفهان زیباسازی شود، بنابراین لازم است طراحی ویژه ای برای ورودی‌های شهر از جمله ورودی فرودگاه انجام شود، زیرا بسیاری از مسافران شهر از سمت فرودگاه وارد اصفهان می‌شوند.

عمادی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی ورودی‌های شهر مسیر طویلی از کارگاه های صنعتی ایجاد شده این در حالی است که ورودی‌ها باید نشان‌دهنده هویت و تاریخ نصف جهان باشد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در ساماندهی ورودی‌های شهر بیشتر از آن که به زیباسازی توجه شود به مباحث ترافیکی آن پرداخته می‌شود این در حالی است که بدترین حالت برای زیباسازی ورودی یک شهر احداث زیرگذر و روگذر است.

این کارشناس طراحی شهری ادامه داد: در کشورهای پیشرفته برای زیباسازی ورودی‌های شهر بیشترین تمرکز بر روی هویت شهری است و پرداختن به مسائل ترافیکی در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

کد خبر 348618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.