معاون گردشگری کشور در گفتگو با ایمنا: گردشگری نباید تحت‌الشعاع تصمیمات سیاسی باشد

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه خروج امریکا از برجام در مقطعی تاثیرات منفی بر گردشگری دارد، گفت: اختلاف ارزیِ ایجاد شده، سفر به ایران را ارزان کرده است و باید سعی کنیم از این مورد استفاده کنیم.

محمد محب‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تاثیراتی که خروج امریکا از برجام بر گردشگری ایران خواهد داشت، اظهار کرد: امریکا از برجام خارج شده اما هنوز کشورهای اروپایی در برجام حاضر هستند و ما هم باید تبلیغات خود را بیشتر کنیم و آن جوی را که امریکا سعی می‌کند در مورد ایران ایجاد کند از بین ببریم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: ممکن است خروج امریکا از برجام در یک مقطعی تاثیرات منفی داشته باشد ولی این اختلاف ارزی که ایجاد شده به نوعی سفر به ایران را ارزان کرده است و باید سعی کنیم از این مورد استفاده و آن معایبی که به‌وجود آمده را رفع کنیم تا بتوانیم بر این جَو غالب شویم.

وی تصریح کرد: در دنیا تمام تصمیماتی که در بسیاری از حوزه ‌ها گرفته می‌شود پیوست گردشگری در آن‌ها دیده شده و به آن توجه می‌شود، ولی این‌طور هم نیست که یکسری تصمیمات سیاسی مثلا می‌تواند تحت‌الشعاع بحث‌های گردشگری قرار بگیرد چون تصمیمی است که در حوزه سیاسی گرفته می‌شود و یک بازی دوطرفه است و تصمیماتی که سیاستمداران می‌گیرند بر اساس منافع کشور است و این بحثی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: گردشگری باید سعی کند که از این فضاها استفادۀ بهتری داشته باشد و زیاد اجازه ندهد که شرایطش تحت‌الشعاع تصمیمات سیاسی قرار بگیرد.

محب‌خدایی تاکید کرد: ما ظرفیت‌های زیادی در ایران داریم که اگر بخواهیم همه این ظرفیت‌ها را فعال کنیم به زیرساخت‌های بیشتری در بخش‌های مختلف نیاز داریم و باید سعی کنیم رونق اقتصادی گردشگری کاملا مشهود شود تا علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساختِ بیشتر در این حوزه افزایش پیدا کند.

کد خبر 348610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.