داشتن پشتوانه مردمی، شفافیت می طلبد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران منابع ارزی، انسانی و خدادادی فراوانی دارد، هر تحریمی بر ما روا کنند، می‌توانیم از آن عبور کنیم، البته نیازمند اعتماد ملت هستیم و زمانی پشتوانه مردمی را خواهیم داشت که شفافیت وجود داشته باشد.

زهرا سعیدی در خصوص گزارش مردمی رییس جمهور در مورد تخلفات حوزه خودرو به خبرنگار ایمنا گفت: نخستین بار موضوع واردات غیرقانونی خودرو و سوء استفاده برخی اخلالگران در این حوزه را از زبان وزیر صنعت و معدن شنیدم، در واقع این موضوع توسط وزیر، اطلاع رسانی شد که تعدادی خودرو به صورت غیر مجاز وارد کشور شده است.

سعیدی افزود: با نامه نگاری‌ها و پیگیری‌هایی که انجام دادم، متوجه شدم این اتفاق در سال جاری نبوده و سابقه قبلی دارد، در این خصوص بررسی‌هایی انجام شد، وزیر صنعت و معدن و همچنین مجلس درخواست شفافیت داشتند تا بالاخره رییس جمهور به این حوزه ورود و تقاضای رسیدگی قضایی به تخلفات را مطرح کرد.

امروز همه تصمیم به شفاف‌سازی گرفتند

نماینده مردم مبارکه گفت: آنچه مردم دوست دارند شفافیت و معرفی اخلالگران اقتصادی در کشور است؛ نباید افراد خاصی بتوانند از بیت المال و حقوق مردم سوء استفاده کنند. آنچه مسلم است؛ امروز همه تصمیم به شفاف‌سازی گرفته اند و تمام همت و درایت سه قوه بر شفاف سازی است.

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: همه می دانند که بزرگترین سرمایه کشور، اعتماد مردم است و گلایه مردم نیز از عدم شفاف سازی است. برای جلب اعتماد مردم، باید اخلالگران اقتصادی کشور معرفی شوند. باید در نظر داشت فرصت برنامه ریزی از دست رفته است، ولی به هر حال باید اقدام و برنامه ای به کار گرفته شود تا خواسته ها و مطالبات مردم به سرعت تحقق یابد تا قبل از اینکه شایعه پراکنی شود، اطلاع رسانی درست به مردم صورت گیرد.

وی ادامه داد: رسانه ها و مطبوعات وظیفه دارند اطلاع رسانی به دور از شایعه داشته باشند و اخلالگران این فضاهای مجازی که با نشر اکاذیب به شعور مردم توهین می کنند به مردم معرفی شوند.

نماینده مردم مبارکه افزود: اطلاع رسانی درست، صحیح و شفاف از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و رسانه ها، مطبوعات و روزنامه نگاران وظیفه دارند، اطلاعات را آنچنان که شایسته است و به دور از شایعات در اختیار مردم قرار دهند.

باید حداقل رضایت مردم را جلب کنیم

وی تأکید کرد: مردمداری بسیار مهم است، اگر قرار است مردم مشکلات اقتصادی را تحمل کنند، باید بتوانیم حداقل رضایت آنها را در چنین شرایطی جلب کنیم. لازم است اخلالگران اقتصادی مشخص و اعلام شوند تا مردم ببینند چه افرادی اموال و دارایی های کشور را به جیب می زنند و با آنان برخورد شود.

سعیدی تصریح کرد: موضوع دیگر این است که دشمنان کشور و در رأس آنها، آمریکا علیه ایران اعلان جنگ اقتصادی کرده و طبیعی است که یک سری مشکلات و گرفتاری ها برای مردم ایجاد شده و خواهد شد، اما مردم ما تجربه گذراندن روزهای سخت و تلخ تر از این را هم داشته اند و می توان با اتکا به مردم این روزها را پشت سر گذاشت، اما زمانی مردم به میدان می‌آیند و کمک خواهند کرد که شفاف سازی صورت گرفته و اخلاگران نتوانند به خواسته های خود برسند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعتماد مردم مهمترین رکن است که باید بتوانیم آن را جذب کنیم،  البته یک بسته پیشنهادی نیز از طرف مجلس برای دولت ارسال شده و قرار است دولت آن را در حد توان خود عملی کرده و در قالب لایحه برای مجلس ارسال کند. اگر دولت این کار را انجام ندهد، مجلس مجبور می شود آن را به صورت یک قانون تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ کند.

سعیدی افزود: با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی که امروز در کشور اقشار مختلف جامعه را به نحوی دچار آسیب کرده است، اصناف ما، وزارت بازرگانی و دیگر سازمان های مربوطه،  باید اشراف کامل بر بازار داشته باشند و با متخلفین برخورد شدید شود. باید اعتماد سازی کنیم تا حمایت و پشتیبانی مردم را داشته باشیم، اگر اعتماد مردم جلب شود، می توانیم بر مشکلات فایق شویم و از مسیر ناملایمات عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ایران منابع ارزی، انسانی و خدادادی فراوانی دارد، هر تحریمی بر ما وارد کنند، می‌توانیم از آن عبور کنیم، البته نیازمند اعتماد ملت هستیم و تنها با کمک مردم و پیروی از دستورات ولایت فقیه می توانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 348606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.