پروژه مهر نماد مدیریت و برنامه ریزی است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: پروژه مهر یک پروژه ملی به شمار می آید و اجرای مناسب آن و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی لنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه خروجی درست اجرا شدن این طرح در تقویت روحیه دانش‌ آموزان و تحول در نگرش آنها تأثیر بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست شورای آموزش و پرورش باغبهادران اظهار کرد: مدرسه به عنوان یک نظام آموزشی و اجتماعی، نقش مهم و تاثیرگذاری را در تربیت علمی و دینی دانش آموزان بر عهده دارد و بر همین اساس محیط مدرسه می تواند در برقراری آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم دانش اموز تاثیرگذار باشد.

وی پروژه مهر را نماد همدلی، مدیریت، هماهنگی و سازماندهی برنامه ها در آموزش پرورش دانست و افزود: با توجه به اینکه پروژه مهر یک پروژه ملی به شمار می آید اجرای مناسب این پروژه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه اجرای صحیح این طرح در تقویت روحیه دانش‌ آموزان و تحول در نگرش آنها تأثیر بسیار زیادی دارد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه با اجرای پروژه مهر، آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان به یادماندنی خواهد شد، تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی با نشاط برای دانش آموزان باید جدی گرفته شود و ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و پرورشی و تجهیز مدارس از جمله مهم ترین فعالیت‌هایی است که در پروژه مهر انجام می شود.

وی چراغ بصیرت افزایی را در تربیت صحیح افسران جنگ نرم دانست و ادامه داد: امروزه مسایل تربیتی و پرورشی نیز هم زمان با فرایند آموزش باید در دستور کار فعالیت آموزش و پروش قرار داشته باشد چراکه دشمنان دین با تمام امکانات و بودجه‌های کلان در قالب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و نفوذ از راه های قشر نوجوان و جوان کشور را مورد هدف قرار داده اند.

صفرخانلو اضافه کرد: همه افراد جامعه به ویژه مسئولان در خصوص ترویج فرهنگ انتظار، مهدویت و ظهور نقش و مسئولیت دارند و نمی توانیم خود را بی تفاوت و غیرموثر بدانیم و در این میان آموزش و پرورش نقش سازنده ای را در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه مقام معلمی را همچون شغل انبیا می دانند، عنوان کرد: برای معلم واقعی بودن باید بررسی کرد که پیامبران و امامان در تربیت انسان چگونه عملکردی داشته‌اند بنابراین معلم باید با برقراری یک رابطه مودت آمیز قانونمند سعی کند پرورش و آموزش را همچون دو بال با هم به جلو ببرد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امروز بیش از ۵۰۰ دانش آموزان متوسطه اول و متوسطه دوم در بخش باغبهادران که به بحث مهدویت علاقه مند بودند انتخاب شده و این افراد تحت آموزش قرار دارند.

وی افزود: این دانش آموزان حدود ۷۰ ساعت دوره مقدماتی مهدویت را می گذرانند و پس از پایان دوره نیز گواهینامه پایان دوره به آنان اعطا می شود، البته نکته مهم و قابل توجه در این خصوص آن است که در سه ماه بیش از دو هزار مبلغ حضرت مهدی(عج) در شهرستان لنجان خواهیم داشت که می توانند حرکت های قابل توجهی را در بحث تبلیغ داشته باشند.

صفرخانلو تصریح کرد: پس از پایان دوره مقدماتی این مبلغان با رابطینی از ستاد مهدویت قم در تماس هستند و خوراک برنامه های فرهنگی را به آنان ارایه خواهند کرد تا آنها بتوانند تبلیغات خود را آغاز کنند و در مرحله بعد دوره تکمیلی برای این افراد برگزار خواهد شد.

کد خبر 348560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.