۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های آبخیزداری کاشان

کاشان - معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان، از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل پروژه های آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حمیدرضا مومنیان در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اظهار کرد: حفاظت، احیاء و بهره برداری صحیح و اصولی از عرصه های طبیعی و ملی از وظایف خطیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است که جلب مشارکت حداکثری و توجه به ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه به تحقق این مهم کمک شایانی می کند.

وی ادامه داد: ایجاد جنگل‌های دست‌کاشت، طرح های آبخیزداری، حفظ مراتع، مقابله با بیابان‌زایی از اقداماتی است که تاکنون با موفقیت انجام شده که این مهم نتیجه همدلی مدیران و سازمان های مردم نهاد است.

معاون استاندار، توجه به طرح های آبخیزداری و آبخوان را از اولویت های مهم و حیاتی در حوزه منابع طبیعی شهرستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر اجرای پروژه های متعدد آبخیزداری در سال های اخیر که در کاهش خسارت های وارد شده بر اثر سیل بهاری امسال موثر بود، طراحی و اجرای شبکه جامع کنترل، انتقال و مهار روان آب های ناشی از سیل در دشت کاشان به منظور کنترل و هدایت آب در هنگام وقوع سیل یک ضرورت است.

مومنیان گفت: پیگیری و تکمیل تغذیه آبخوان دشت کاشان در راستای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی منطقه از جمله مواردی است که باید اداره منابع طبیعی با مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها پیگیری و عملیاتی کند.

وی، با اشاره به تاکیدات استاندار اصفهان مبنی بر رفع موانع سرمایه گذاری و تولید، از مسئولان درخواست کرد: تسریع و تسهیل در صدور مجوزات و استعلامات واگذاری اراضی در راستای توسعه اشتغال و استمرار تولید در شهرستان در دستور کار قرار بگیرد.

محمد حسین شاملی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در این مراسم، طرح های آبخیزداری شهرستان کاشان را در سطح استان بی نظیر دانست و ابراز امیدواری کرد: در صورت استمرار این روند در کاشان احتمال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز وجود دارد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات مجید خداپرستان تقدیر و محمد مهدی شریفی به عنوان رییس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان معرفی .شد

کد خبر 348552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.