توریستی ترین کشور جهان کدام است؟

فرانسه، آمریکا، اسپانیا، چین و ایتالیا به ترتیب جزو ۱۰ کشور پربازدید جهان محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری "worldatlas"، به گفته سازمان توریسم جهان در سال ۲۰۱۶ کشور فرانسه بیشترین میزان گردشگر را داشته است، به گونه‌ای که بیش از ۸۲.۶ میلیون فرد برای دیدن مشهورترین جاذبه‌های توریستی جهان نظیر برج ایفل، کاخ ورسای و طاق پیروزی (Arc de Triomphe) به این کشور سفر کرده‌اند. البته همان طور که سال ۲۰۱۶، رکورد سال های قبلی را شکاند، باید اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ نیز حدود ۸۹ میلیون توریست از این کشور بازدید کرده اند؛ این یعنی رکورد شکنیِ یک رکورد!

آمریکا پس از فرانسه مقام دوم پر بازدیدترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است و میزان گردشگران این کشور به طور تقریبی حدود ۷۵.۶ میلیون نفر بوده است. اما راز پربازدیدترین کشورهای جهان چیست و کدامیک از ویژگی‌ها و جاذبه‌های توریستی باعث شده است تا این کشورها در زمره‌ی بهترین ها در زمینه گردشگری جهانی محسوب شوند؟ در این گزارش به معرفی پربازدیدترین کشورهای جهان پرداخته و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن‌ها را از نظر می‌گذرانیم.

فرانسه؛ نخستین کشور پر بازدید جهان

فرانسه به دلیل برخورداری از شهرهای غنی فرهنگی مانند پاریس، لیون، استراسبورگ و انواع جاذبه های توریستی نظیر کوه‌های آلپ، استراحتگاه‌های اسکی، سواحل، روستاهای زیبا و خوش منظره، باغ ها و پارک‌های منحصر به فرد  و ...جایگاه برتری را در بین پر بازدیدترین کشور جهان، به خود اختصاص داده است. علاوه بر این ۳۷ اثر فرهنگی ثبت شده در یونسکو در این کشور قرار دارند که دارای ارزش جهانی هستند. در  این کشور حدود ۹.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی توسط بخش گردشگری تامین می‌شود. جالب است بدانید که 30 درصد از درآمد حاصل از گردشگری از بازدیدکنندگان خارجی و ۷۰ درصد ان از گردشگری داخلی حاصل می‌شود.

آمریکا؛ اشتغال‌زایی از طریق گردشگری

آمریکا به دلیل طیف وسیع جاذبه‌های توریستی، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. شهرهای معروف این کشور مانند نیویورک، لس آنجلس و لاس وگاس هر سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران جهانی هستند. جاذبه های اصلی کشور آمریکا شامل دره زیبای گراند کانیون، پارک ملی یلو استون، سواحل هاوایی و عجایب طبیعی است که تنها در آلاسکا یافت می‌شود. در ۲۹ ایالت این کشور، گردشگری در زمره‌ی سه صنعت برتر در زمینه تولید اشتغال محسوب می‌شود. آمریکا هر سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران مکزیکی، بریتانیایی و کانادایی است و البته گردشگری داخلی نیز در این کشور بسیار پر رونق است.

اسپانیا؛ میزبان ۷۵.۶ میلیون گردشگر جهان

گردشگری در اسپانیا، یکی از مهمترین صنعت‌ها است، به طوری که حدود ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی اسپانیا مربوط به صنعت جذب گردشگر است. در واقع اکثر بازدیدکنندگان اسپانیا از کشورهای اروپایی مانند انگلستان، فرانسه، ایتالیا و آلمان به این کشور سفر می‌کنند. شهرهای تاریخی بارسلونا و مادرید، استراحتگاه ها و هتل‌های معروف و درجه یک در مدیترانه و سواحل اقیانوس اطلس، جشنواره‌ها و فستیوال‌های بزرگ، وجود ۱۵  پارک ملی، امکانات و تسهیلات گردشگری در فصل زمستان و ... توانسته اند اسپانیا را به قطب گردشگری جهانی تبدیل کنند. همچنین ۱۳ شهر اسپانیا در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده‌اند که با زیبایی چشمگیر و منحصر به فرد خود بازدیدکنندگان خارجی زیادی را به سوی کشور خود سوق می‌دهند.

چین؛ قطب اول گردشگری جهان در سال ۲۰۲۰

کشور آسیایی چین به دلیل برخورداری از جاذبه‌های زیبای توریستی نظیر دیوار بزرگ چین، کوه‌های مقدس، معبد شائولین، آبشار هئوانگ گوژو، شهر ممنوعه، سد سه دره و دیگر نقاط معروف به لحاظ تاریخی، فرهنگی و طبیعت بی‌نظیر، رتبه چهارم پر بازدیدترین کشورهای جهان را از آنِ خود کرده است. حدود  میلیون ۵۵.۶ گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۴ از این کشور بازدید کردند و برآورد می‌شود که میزان گردشگران این کشور در سال‌های آتی پیشرفت چشمگیری داشته باشد، به گونه‌ای که پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۰ کشور چین به قطب اول گردشگری جهان تبدیل شود.

ایتالیا؛ بیش از ۵۰ اثر ثبت شده در یونسکو

یکی از دلایلی که موجب شده است ایتالیا در جایگاه پنجم کشورهای پربازدید جهان قرار گیرد، این است که دارای بیش از ۵۰ اثر ثبت شده در یونسکو و از دوران امپراطوری روم و عصر رنسانس همواره میراث‌دار مصنوعات فرهنگی، بناها و آثار باستانی بی‌شمار بوده است. همچنین روستاهای زیبایی که در دامنه‌های کوه‌های آلپ واقع شده است، شهرستان‌های شمال ایتالیا و سواحل جذاب مدیترانه، همه و همه باعث شده است تا هر سال گردشگران زیادی از این کشور دیدن کنند. از شهرهای پربازدید ایتالیا می‌توان به رم، ونیز، فلورانس و میلان اشاره کرد که هر کدام در جایگاه خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

انگلستان؛ ششمین کشور پر بازدید جهان

بریتانیا با داشتن تاریخ طولانی و جذاب و همچنین برخورداری از فرهنگ غنی و زیرساخت‌های گردشگری به عنوان ششمین کشور پر بازدید جهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که گردشگران انگلستان می‌توانند درآمد حدود ۱۷.۲ میلیارد دلاری را برای این کشور تولید کنند؛ اکثر بازدیدکنندگان بریتاینا از دیگر کشورهای اروپایی وارد این کشور می‌شوند. صنعت گردشگری داخلی نیز در بریتانیا همچنان پر رونق است و لندن، پایتخت انگلستان به عنوان پر بازدیدترین شهر در بریتانیا شناخته می شود که برج‌های معروف لندن، مشهورترین جاذبه تاریخی آن به شمار می‌رود.

آلمان؛ ۴۳ میراث جهانی ثبت شده در یونسکو  

آلمان هر سال میزبان تعداد بسیاری گردشگر از تمام نقاط جهان است. اگرچه این کشور دارای تعداد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری نظیر  پارک ملی ساکسون سوئیس، پارک ملی غرب پومرانیا و پارک ملی جاسمون و ... است، بسیاری از افراد به دلایل آموزشی و تجاری به این کشور سفر می‌کنند. میراث جهانی یونسکو در آلمان ۴۳ مورد عنوان شده است که شامل کاخ‌ها و پارک‌های پوتسدام و برلین، سامانه آبیاری اوبر هارتس(Oberharzer Wasserregal)، یکی از بزرگ‌ترین و مهم ترین سیستم‌های مدیریت آب تاریخی در جهان، متشکل از سدها، مخازن، خندق‌ها و ساختارهای دیگر که بسیاری از آن‌ها برای چرخ‌های آبی و ذخیره آب از سده ۱۶ تا سده ۱۹ ساخته شده‌اند، مجموعه صنعتی معدن زغال سنگ زولفراین (Zeche Zollverein) یک مجموعه صنعتی بزرگ واقع در نوردراین-وستفالن  و ... است.

گفتنی است کشورهای مکزیک، تایلند و مالزی هر یک به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری منحصر به فرد خود در جایگاه هشتم، نهم و دهم این فهرست قرار دارند. امید است در کشور ایران که از فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری برخوردار است، صنعت توریسم هر سال رونق بیشتری یافته و افزایش روز افزون تعداد بازدید کنندگان، گردشگری را به یکی از صنایع برتر کشورمان تبدیل کند.

کد خبر 348548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    0 1
    ایران با این همه زیبایی، هیچ...