تحصیل ۹ هزار دانش‌آموز در باغبهادران

لنجان-مدیر آموزش و پرورش باغبهادارن گفت: بخش باغبهادارن دارای ۳۲ روستا بوده و در حال حاضر بیش از ۹ هزار دانش‌آموز در شهر و روستاهای این بخش مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، عیدی محمد قمی در نشست شورای آموزش و پرورش باغبهادران با اشاره به تحصیل ۹ هزار دانش آموز در مدارس این بخش اظهار کرد: پروژه مهر یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش بخش باغبهادران بوده که که در سطح ملی برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده و با ۵۰۰ آیتم اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته اقدامات خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن این پروژه صورت گرفته است، گفت: رسالت پروژه مهر آماده سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان است به همین خاطر تلاش شده این پروژه تمامی مدارس روستاهای بخش باغبهادارن را به خوبی پوشش دهد تا ۳۱ مهر آماده بازگشایی باشند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی مانند کمبود فضای آموزشی در بخش باغبهادران وجود دارد، ادامه داد: براساس قول اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان چهار مدرسه تا ابتدای مهر تکمیل و تجهیز خواهند شد که با تحقق این مهم بخشی از مشکلات حوزه شهری رفع می شود.

قمی یادآور شد: بر اساس بند "هـ" تبصره "۹" قانون بودجه سال ۹۶ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است، با ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند که امیدواریم با اجرایی شدن این تبصره در بخش باغبهادران مشکلات مدارش مرتفع شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که در این بند آمده است تغییر کاربری است که به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران انجام می گیرد و آموزش و پرورش از پرداخت تمامی عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه باغبهادارن عنوان کرد: با همکاری شهرداری باغبادران و چرمهین تاکنون شش واحد تجاری در شهر باغبادران و دو واحد تجاری در شهر چرمهین ساخته شده است که تحقق این مهم کمک شایانی به اداره مدارس کرده است.

کد خبر 348539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.