قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به منظور کیفیسازی ناوگان اتوبوسرانی به تعداد اتوبوسهای جدیدی که وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر میشود، به همان تعداد اتوبوس فرسوده خارج خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: احداث دو پایانه مهم در شهر اصفهان از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم موانع موجود برطرف شود تا سریعتر احداث این دو پایانه را آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه اتوبوسهایی که در شهر تردد میکند، هر کدام ماهانه بین ۹ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه نگهداری دارد، تصریح کرد: بخشی از هزینه نگهداری اتوبوسها به واسطه کرایهای که مردم پرداخت میکنند، تأمین میشود، اما در صورت پرت بلیت امکان سرویسدهی مناسب، نوسازی و توسعه از اتوبوسرانی گرفته میشود.
افتخاری خاطرنشان کرد: هفته آینده ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید شامل ۵۰ دستگاه اسکانیا صفر یورور چهار و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه میشود.
وی در خصوص چگونگی واگذاری ناوگان به بخش خصوصی اظهارکرد: واگذاری فعالیتها به بخش خصوصی از الزامات و مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی است، از این رو مسایل متعدد آسیبشناسی شده تا خصوصیسازی ناوگان اتوبوسرانی با رویکرد برد- برد برای رانندگان و شرکتهای خصوصی، گسترش یابد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: موضوع واگذاری ناوگان به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و در صدد هستیم بخش قابل ملاحظهای از ناوگان را در سال ۹۷ به بخش خصوصی واگذار کنیم.
نظر شما