معارفه و بررسی شماره پنجم فصل‌نامه تزرو

نشست معارفه و بررسی شماره پنجم "فصل‌نامه سراسری هنر، ادب و گردش تزرو" با حضور اعضای هیئت تحریریه این فصل‌نامه در گالری متن برگزار می‌شود.

به گزراش ایمنا، فصل‌نامه سراسری هنر، ادب و گردش تزرو با هدف ارتقا سطح هنری و ادبی جامعه مخاطبان خود و همیاری در پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی کشور منتشر شده است.

فصل‌نامه تزرو در نخستین شماره‌ به موضوع "انسان معاصر شهری" پرداخت و در دومین شمار موضوع "حاشیه" را دنبال کرد. هم‌چنین "ایماژ، تصویر، تصور" رویکرد سومین شماره فصل‌نامه تزرو بود و در چهارمین شماره نیز به " از نمایه تا نماد" پرداخت.

رویکرد شمارۀ پنجم این فصل‌نامه "شهر و معماری یک بازخوانی مفهومی" است. این رویکرد به دنبال خلاف آنچه رسانه های تخصصی حوزه شهر و معماری تمرکزشان را بر روی آن قرار داده اند، است. این تمرکز بر روی کالایی سازی فضا تحت لوای دانش، تخصص و برند سازی از طراحانی است که قرار است برای کالایی سازی، توجیهات عملکردی و زیبایی شناختی پیدا کنند.

در بخش هنر شماره پنجم فصل‌نامه سراسری هنر، ادب و گردش تزرو، محورهای شهر و سیاست هویت، شهر و کنترل، شهر و خودگردانی، شهر و نوسازی، شهر و زیباسازی، شهر و تصرف عدوانی، معماری و فاشیسم، معماری و سیاست ورزیف هنر، شهر و عیانی سازی، هنر، شهر و مشارکت، هنر، تصویر و تصور شهر، هنرمند، شهر و تعلق و هم‌چنین در بخش ادب آن نیز موضوعات مکان در ادبیات داستانی، ادبیات شهری جهان، معماری و ادبیات، شهر و شعر، داستان کوتاه آورده شده است، ضمن اینکه مباحثی نیز در بخش گردش و متناسب با رویکرد فصل‌نامه نگارش شده است.

صاحب امتیاز این نشریه، موسسه‌ قلب شهر زنده‌رود، وابسته به مجموعه‌ اصفهان سیتی سنتر است و مدیر مسئول آن بهروز لاری پور هرات و سردبیر آن سهند منشی است،هم‌چنین دبیر بخش هنر این شماره پوریا جهانشاد و دبیر بخش ادبی آن سیاوش گلشیری است.

نشست معارفه و بررسی شماره پنجم "فصل نامه سراسری هنر، ادب و گردش تزرو" با حضور جمعی از اعضای هیئت ترحیریه این فصل‌نامه پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در در گالری متن، واقع در آبشار اول، پلاک ٢٥ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۶۶۱۷۸۳۱ تماس بگیرند.

کد خبر 348530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.