آب زنید راه را، لیگ برتر  می رسد

هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از روز ۴ مرداد آغاز می شود تا بار دیگر علاقمندان و طرفداران فوتبال مسیر زندگی خود را به سمت فوتبال تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اتمام لیگ هفدهم تیم های حاضر در لیگ برتر خیلی سریع شروع به جذب بازیکنان مورد نیاز خود کردند تا بتوانند تمرینات خود را سریعتر آغاز کنند، بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی اکثر ملی پوشان با استراحتی چند روزه به تمرینات تیم های خود بازگشتند و کم کم تیم ها شکل کامل به خود گرفتند.

علامت سوال های زیادی از لیگ امسال در ذهن دوستداران فوتبال وجود دارد، این که فلان بازیکن چگونه در عین مصدومیت به تیم لیگ برتری پیوست؟ آن یکی بازیکن چطور با حضور در تیم جدید کاپیتان شد؟ بازیکنی که تا دیروز تمرین نمی کرد به چه صورت با قراردادی میلیاردی بار دیگر به تمرینات بازگشت؟ ولخرجی های نجومی برخی تیم های پایتخت نشین از کجا تامین می شود؟ سرانجام رفیق بازی های مدیر عامل در انتخاب سرمربی چه خواهد شد؟ و سوالاتی که شاید برای رسیدن به جواب آن ها باید تا آخر لیگ صبر کرد.

از همه این موارد که بگذریم، باید بپذیریم که فوتبال یک پدیده آمیخته با اجتماع است و می تواند در جامعه تاثیر مستقیم داشته باشد، آغاز لیگ برتر فوتبال مسیر زندگی فوتبالی ها را تغییر می دهد و آن ها با یک تقویم فوتبالی ۹ ماه را سپری می کنند.

اگر می خواهید تاثیر فوتبال را بر جامعه، فرهنگ، رفتار و اعمال مردم ببینید، کافیست یک بار به ورزشگاه بروید تا از نزدیک با فوتبال ارتباط برقرار کنید، آن وقت متوجه می شوید شادابی و خوشحالی، پرخاش، حرص، غم و... یک جامعه، چگونه از فوتبال نشأت می گیرد.

برای شروع شدن یک فصل داغ فوتبالی زمان زیادی نداریم، کم کم باید آب و جارویی کنیم تا لیگ هجدهم از راه برسد و سوار بر موج آن به جلو برویم. بله ۹ ماهی که بر این موج سوار هستیم، قسط عقب افتاده، اجاره خانه، قیمت دلار، چرت و پرت های ترامپ، قیمت نفت خام دریای شمال و... همه رنگ می بازد، چرا که می خواهیم فوتبال تماشا کنیم.

کد خبر 348527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.