برگزاری "ایده‌شو" با محوریت مصرف بهینه آب

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: چهلمین برنامه " ایده شو اصفهان" با موضوع مصرف بهینه آب و با محوریت صرفه جویی مصرف آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهری ۲۷ تیرماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

محمدحسین قورچانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در این رویداد که توسط مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برگزار می شود، ایده‌پردازان ایده‌های نوآورانه خود را برای داوران فنی و فعالان اقتصادی جهت راه‌اندازی یک کسب و کار ارایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه روش‌های آبیاری و نگهداشت آب در فضای سبز شهری، بهینه‌سازی مصرف آب در خدمات شهری، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی محورهای اصلی ایده‌پردازی این رویداد علمی است، افزود: در این رویداد مهم از ایده‌های طبقه خلاق شهر برای بهبود مصرف آب شهری در حوزه‌های خدمات شهری و بهینه کردن روش‌های مصرف استفاده می‌شود.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: محورهای اصلی این ایده شو معرفی روش‌های نوین تکثیر گونه‌های مقاوم و متحمل به تنش‌های محیطی، معرفی روش‌ها و ادوات نوین آبیاری با تأکید بر افزایش راندمان آبیاری، معرفی ادوات و سامانه‌های نوین کنترل هوشمند فضای سبز شهری در زمینه‌های مختلف از قبیل ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه های توزیع و انتقال آب، شبکه آبیاری، رطوبت خاک و ارائه طرح با محوریت بومی سازی ادوات آبیاری است.

وی با بیان اینکه نخستین ایده شو برای مصرف بهینه آب با محوریت صرفه جویی در مصرف ۲۷ تیر در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در پایان ایده شو به سه ایده برتر جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت و طرح های برتر به صورت آزمایشی اجرا خواهند شد و در صورت موفق بودن طرح، همکاری‌ها با ایده پرداز ادامه می‌یابد.

قورچانی با بیان اینکه مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تلاش دارد برنامه "ایده شو" با محوریت آب را به صورت مداوم برگزار کند، گفت: آب از جمله مسائل اصلی استان اصفهان و حتی کشور محسوب می‌شود و تداوم این‌گونه برنامه‌ها با محوریت آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 348526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدرضا اصلانی US ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    1 0
    متاسفانه در زمینه روش های اصلاح وبه نژادی و همچنین تکثیر از طریق روش ریز ازدیادی گیاهان زینتی مخصوص فضای سبز ، هنوز مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان کار ارزشمندی انجام نداده اند،، لطفا افراد حقیقی و حقوقی که در این زمینه توانمند هستند اعلام فرمایند و ضمن ارائه ایده های جدید به واحد باغبانی سازمان پارکهاوفضای سبز شهرداری اصفهان مراجعه نمایند