ایران از آمریکا نزد دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد

وزیر امور خارجه از شکایت به دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف امروز دوشنبه در توئیتر خود نوشت: «امروز ایران شکایت خود از ایالات متحده برای برقراری مجدد و غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه را تسلیم دیوان بین‌المللی دادگستری کرد».

وزیر امور خارجه تصریح کرد: «ایران در برابر ضدیت آمریکا با دیپلماسی و تعهدات حقوقی، بر حاکمیت قانون تأکید دارد. ضروری است که با این عادت آمریکا به نقض حقوق بین‌الملل برخورد شود».

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت ضمن اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ای طی فرمانی تحریم‌های هسته ای آمریکا علیه ایران را بازگرداند.

«برایان هوک»، مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه ۱۱ تیرماه ضمن تشریح راهبرد جدید دولت ترامپ در قبال ایران، اعلام کرد که دور جدید تحریم‌های شدید علیه ایران از ۱۳ مرداد و بخش بعدی آن از ۱۳ آبان اجرا می‌شود و تلاش خواهد شد که صادرات نفت ایران به صفر برسد.

بر اساس گفته های این مقام آمریکایی تحریمهایی که ۱۳ مرداد، آغاز خواهد شد بخش خودروسازی ایران و تجارت طلا را شامل می شود و بخش دوم تحریم‌ها در ۱۳ آبان، بخش انرژی و تراکنش‌های بانکی ایران را هدف قرار خواهد داد.

کد خبر 348506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.