نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان برگزار می شود

سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان در بیست و هفتمین روز از تیرماه سال جاری میزبان برگزاری نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین عصر امروز(دوشنبه ۲۵ تیرماه ۹۷) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در این کنفرانس که با همکاری اتاق بازرگانی برگزار می شود از مجموع ۸۰ مقاله ارسالی از سراسر کشور ۴ مقاله ارایه خواهد شد.

مجتبی ملااحمدی با بیان اینکه ۲۵ مقاله منتخب کنفرانس پوستر شده و در روز همایش ارایه می شود، افزود: در بخش جانبی کنفرانس کارگاه های آموزشی با ظرفیت ۱۰۰ نفر برگزار می شود.

وی «علی زرافشان» و «عظیم محبی» دو معاون وزیر آموزش و پرورش را از میهمانان ویژه نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین نام برد و اظهارکرد: سخنران ویژه این همایش ۴۵۰ نفره «پروفسور بهرنگی» از اساتید تعلیم و تربیت سخنران ویژه دعوت شده است.

رییس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با بیان اینکه مدارس کارآفرین باید در کشور تاسیس شود، اظهارکرد: اولین مدرسه کارآفرین کشور در اصفهان ویژه پسران با ۱۰۰ نفر دانش آموز از ابتدای مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا تفکر کارآفرینی را آموزش دهد.

وی ادامه داد: عنوان مدارس کارآفرین از حدود چهار سال پیش مطرح شده، اما کارهای عملیاتی و اجرایی زیادی بر روی آنها انجام نشده است.

ملااحمدی با بیان اینکه امروزه در کشور با خیل عظیمی از بیکاران تحصیلکرده مواجه هستیم، گفت: یکی از عوامل اصلی نبود شرایط کار نیست، بلکه عدم تطابق مدارک تحصیلی و علایق فارغ التحصیلان با اشتغال موجود در جامعه است، از این رو ضرورت دارد نیروی مورد نیاز کار جامعه را تربیت کنیم.

وی افزود: مجتمع آموزشی کارآفرینی اندیشه، مدارس کارآفرین را طرح موضوع کرد و تیم هشت نفره‌ای را به کشورهای کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، مالزی، فنلاند، آلمان و فرانسه اعزام کرد تا از نزدیک نظام آموزشی این کشورها را بررسی و تجارب موفق را دریافت کنند، نتیجه این بررسی ها نشان داد که ۳۰ دانشگاه موفق دنیا در کنار خود مدرسه کارآفرینی یا «بیزینس اسکول» دارند و این در حالی است که امروز تازه در کشور به این نتیجه رسیده‌ایم.

رییس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین ایجاد تفکرکارآفرینی در ذهن کودکان را رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: امروز یکی از بزرگترین مشکلات این است که زیرساخت های آموزش و پرورش درست نیست و دروسی که به دانش آموزان القاء می شود کارآیی چندانی ندارد.

وی گفت: شعار ما این است که مدرسه ای کارآمد با برنامه جامع کسب و کار برای تمام دوره های تحصیلی به منظور تربیت نیروهای خلاق، کارآفرین، ماهر، متعهد، مسئولیت پذیر، آینده‌نگر و آماده ورود به زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی بر اساس معیار اسلامی است و به همین دلیل نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین را برگزار خواهیم کرد.

ملااحمدی با بیان اینکه اساسی ترین برنامه در کنفرانس و مدارس کارآفرین این است که بچه ها خلاق و نوآور باشند، افزود: کارآفرین فردی است که مشکلی را حل می کند و هر چه مشکلات را بیشتر حل کنیم بدان معنا است که بیشتر کارآفرین بوده ایم.

کد خبر 348502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.