اصفهان به کمیته ملی نجات نیاز دارد

رییس سمینار «هویت فرهنگی؛ ابزار توسعه پایدار اصفهان» گفت: مشکلات اصفهان را با تعویض مدیران نمی‌توان برطرف کرد، اشکال باید در سطوحی عمیق‌تر باشد و درمان دردهای مزمن اصفهان به کمیته ملی نجات اصفهان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اردلان شکاری در نشست تخصصی «میراث فرهنگی؛ ابزار توسعه پایدار شهری» که ظهر امروز _دوشنبه ۲۵ فروردین ماه_  در خانه دهدشتی برگزار شد،  اظهار کرد: اصفهان، نصف جهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، ناخوش احوال است و امروز خون شاهرگ اصفهان خشکیده و قلب ایران بیمار است؛ بیش از دو دهه است که دولت‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و اصفهان هر روز کم رمق‌تر از روز قبل می‌شود.

وی افزود: باید پذیرفت مشکلات اصفهان را با تعویض مدیران نمی‌توان برطرف کرد، اشکال باید در سطوحی عمیق‌تر باشد، در سیستم‌ها، روش‌ها، ساختار ها و در بی‌هماهنگی‌ها و هر آنچه که ریشه و زاینده مشکلات بوده و هست؛ درمان دردهای مزمن اصفهان شاید نیاز به ساختاری همچون کمیته ملی نجات اصفهان داشته باشد.

شکاری خاطر نشان کرد: سمینار علمی- تخصصی «هویت فرهنگی و توسعه پایدار شهری» که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود؛ برای همگرایی بخش‌های دولتی، عمومی، دانشگاهی، خصوصی و مردمی اصفهان در راستای بسیج همگانی نجات شهرمان قدم به میدان گذاشته است. نشست امروز نخستین نشست پنل‌های تخصصی این سمینار است که بر ایجاد زمینه مشارکت چندجانبه در احیاء بافت فرسوده میراث فرهنگی اصفهان  و بر دستور جلسه تقدیمی به حاضران در این جلسه متمرکز خواهد بود.

کد خبر 348500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.