ماموریت اصلی سپاه امنیت و دفاع از نظام است

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ماموریت اصلی سپاه ایجاد امنیت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما در کنار آن باید مردم داری و محرومیت زدایی را نیز از وظایف خود بداند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  سردار سیدضیاء‌الدین حزنی امروز(دوشنبه) در نخستین همایش تجلیل از  عشایر و دامداران استان اصفهان رمز موفقیت سپاه را در کنار مردم بودن دانست و اظهار کرد: سپاه از خود مردم تشکیل شده و در تمامی صحنه های روزگار در کنار مردم است.

وی با بیان اینکه عشایر نقش مهمی را در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند، افزود: با وجود اینکه عشایر تنها دو درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اما پروتئین کشور و ۳۵درصد از صنایع دستی را تامین می کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه می توانیم با تکیه بر توان داخل بسیاری از مشکلات را به راحتی رفع کنیم، تصریح کرد: عشایر همه در کنار یکدیگر هستند و اتحاد و انسجام آنان مثال زدنی است و بدون هیچ دستور العمل، جلسه توجیهی یا توضیحی، اقتصاد مقاومتی را مطابق دستورات مقام معظم رهبری انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر سربازان پرافتخار و همیشه وفادار اسلام، انقلاب و ایران هستند چراکه در بسیاری از مناطق برای ایجاد امنیت از عشایر کمک گرفته ایم و امروز باید بسیاری از افراد این نوع مدیریت را از عشایر بیاموزند.

حزنی با بیان اینکه نباید مشکلات داخلی را به بیرون از کشور ببریم، گفت: مردم و مسئولان زمانی که در کنار هم قرار بگیرند به خوبی بر مشکلات فائق خواهند شد.

اگر بعضی نهادها تجارت کنند دولت ضعیف و مردم  فقیر  می‌شوند

وی افزود: همان گونه که تاکنون در جنگ های مختلف مردم و عشایر بر خلاف تصور دشمنان با ایستادگی و مقاومت پیروز میدان بوده اند، امروز نیز در جنگ اقتصادی دشمن باید مسئولان و مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا در این آزمون نیز سربلند بیرون آییم.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با ابراز گلایه از بعضی سیستم های تجاری افزود: اگر بعضی دستگاه ها و نهادها تجارت کنند دولت ضعیف و مردم  فقیر  می‌شوند و اگر مردم تجارت کنند دولت قوی و مردم ثروتمند می شوند.

وی با بیان اینکه با گفت و گو با عشایر و شنیدن درد و دل های آنان می توان مشکلاتشان را مرتفع کرد، افزود: ماموریت اصلی سپاه ایجاد امنیت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما در کنار آن باید مردمداری و محرومیت زدایی را نیز از وظایف خود بداند.

حزنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سپاه ادامه داد:۵۳۱ پروژه عمرانی و ۱۹۷۵ پروژه غیر عمرانی توسط سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان اجرا شده است.

وی با بیان این که سپاه صاحب‌الزمان(عج) ۲۵۴ پروژه را در استان اصفهان اجرا کرده است؛ تصریح کرد: طرح کرامت ۸۰ پروژه در برنامه دارد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز ۳۸ پروژه را آغاز کرده است.

 مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پروژه‌هایی که در استان اصفهان اجرا شده با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان بوده است، ادامه داد: قرارگاه سیدالشهدا ۱۴۳ پروژه را به اتمام رسانده و قرارگاه خاتم‌الأنبیا ۷۸ پروژه را در این استان به اتمام رسانده و ۱۲۸ پروژه مردمی توسط مساجد، هیئت ها و دیگر مراکز مردمی به همت سپاه انجام شده است.

وی گفت احداث و تعمیر مساجد، خانه عالم، خانه‌های محرومان، آب‌رسانی و تأمین تانکر منبع آب، ساخت راه‌های روستایی، راه اندازی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، خانه بهداشت، مدارس روستایی، لای‌روبی و... از اقدامات انجام شده در استان اصفهان است.

تأمین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر

هم‌چنین، مسئول بسیج سازمان عشایری سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان اظهار کرد:جمعیت عشایر استان اصفهان ۵۲ هزار نفر است و بر اساس آخرین سرشماری ۹ هزار و ۲۰۶ خانوار عشایر قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه کوچ‌نشین و نیمه کوچ‌نشین در فصل‌هایی از سال در استان ساکن می‌شوند.

سرهنگ دوم پاسدار بشیر کیانی نژاد با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش معرفی توانمندی‌های عشایر است، افزودسال گذشته یک میلیون واحد دامی عشایری وارد استان شد که ۲۵ درصد ۱۰) هزار تن) گوشت قرمز و ۳۰ درصد لبنیات استان را تأمین کردند.علاوه بر این ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع صنایع دستی توسط عشایر تولید شد.

وی با بیان اینکه عشایر هنوز با مشکلات بهداشتی و درمان و خدمات آب‌رسانی مواجه هستند، تصریح کرداگرچه بخشی از این مشکلات مرتفع شده اما هنوز نیازمند اقدامات جدی در این زمینه هستیم.

مسئول بسیج سازمان عشایری سپاه صاحب‌الزمان )عج) اصفهان با بیان اینکه در روستاها خانه بهداشت وجود دارد اما خدمات بهداشتی برای عشایر لحاظ نشده است، افزود: می‌توان خدمات بهداشتی را در قالب کلینیک‌های سیار به عشایر ارائه کرد و طبق بررسی های انجام شده، عشایر استان به چهار کلینیک سیار نیاز دارند.

کیانی نژاد افزودزندگی عشایر وابسته به دام‌پروری است و باید خدمات بهداشتی گسترده‌تری در زمینه به آن‌ها ارائه شود تا شیوه‌های سنتی نگهداری دام تغییر کنددر خصوص آموزش و پرورش نیز اگرچه گام‌های خوبی برداشته شده اما کافی نیست.

کد خبر 348494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.