برخی در پازل دشمن بازی می کنند

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: عده ای انگیزه ای برای دفاع از کشور ندارند و در پازل دشمن بازی می کنند، اما عشایر کسانی هستند که در هیچ شرایطی با دشمن کنار نیامده و همیشه کشور را از نو ساخته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  سردار غلامعلی سلیمانی امروز (دوشنبه) در نخستین همایش تجلیل از عشایر و دامداران استان اصفهان با بیان اینکه جامعه عشایری، قشر خدوم و زحمتکش در کنار جامعه روستایی و شهری، تکمیل ‌کننده پازل اجتماعی کشور هستند، اظهار کرد: تاریخ این مرز و بوم نشان داده است که عشایر نقش بسزایی در حفظ و کیان کشور داشته اند و با کمترین امکانات زندگی با صفا و پر رونقی را ساماندهی می کنند.

وی گفت: بارها کشور توسط بیگانگان اشغال شده و از شمال تا جنوب و شرق تا غرب در خاک ایران تاختند، اما عشایر همیشه جان برکف آماده حضور در تمامی این صحنه ها بوده اند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) افزود: در زمان پهلوی به خاطر سیاست های غلط، بسیاری از عشایر را سرکوب کردند، اما در هر کجای تاریخ که نگاه کنیم عشایر نقش محسوسی در پس گیری و حفظ کیان کشور داشته اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عشایر عشق می ورزیدند، ادامه داد: نامه های رد و بدل شده در قیام ۱۵ خرداد در کتاب نهضت امام و اسناد تاریخی موجود است که در کودتاهای مختلف عشایر نقش آفرین بوده و مردم را پشتیبانی می کردند و در شرایطی که مدیریت جنگ به آن ها محول می شد افتخار آفرین بودند.

سلیمانی با بیان اینکه عشایر به معنای واقعی توانسته اند با کمترین امکانات اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشند، افزود: نیمی از امنیت غذایی کشور در دستان عشایر بوده در نتیجه بخشی از اقتصاد کشور نیز وابسته به این قشر است.

وی با اشاره به وجود بزرگان عشایر تصریح کرد: بزرگان زیادی از عشایر در نظام جمهوری اسلامی به ویژه در بسیج و سپاه حضور داشته اند که از جان و دل به مردم خدمت می کنند.

سلیمانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با عزمی جدی برای رفع مشکلات عشایر قدم برداشته است، تصریح کرد: کمترین هزینه در کشور برای جامعه عشایری است باید از تمام توان خود برای رفع مشکلات جامعه عشایری استفاده کنیم البته در این راستا باید بستر مناسب فراهم شود و از تمامی نظرات و پیشنهادات بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تفرقه اندازی میان عشایر و مردم است، افزود: دشمنان روی ظرفیت های اقتصادی برای نابودی نظام دست گذاشته اند و با جوسازی و جنگ روانی می خواهند به اهداف خود نزدیک شوند، اما باید بدانند مردم این کشور ۴۰ سال این تحریم ها را تحمل کرده اند و همیشه موفق و سربلند بوده اند و ملت ایران همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) بیان اینکه برخی از افراد آب به آسیاب دشمن می ریزند و با خرید سکه و ارز می خواهند اقتصاد مملکت را فلج کنند، افزود: عده ای انگیزه ای برای دفاع از کشور ندارند و در پازل دشمن بازی می کنند، اما عشایر کسانی هستند که در هیچ شرایطی با دشمن کنار نیامده اند و همیشه کشور را از نو ساخته اند.

کد خبر 348491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.