۵۴ محور پیاده مناسب سازی می‌شود

مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بودجه مناسب سازی شهر از ۵۰۰ میلیون تومان به چهار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در سال جاری ۵۴ محور پیاده، شش بوستان و ۱۳ ساختمان شهرداری مناسب‌سازی می‌شود.

علیرضا ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش تعداد خودروها، تلفات ناشی از کار در کارخانجات صنعتی و ماشینی‌شدن زندگی بر تعداد معلولان افزوده است که این موضوع برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات هرچه بهتر در آینده را پررنگ‌تر می‌سازد. 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا سال۱۴۳۰ وارد جامعه فوق سالمند شویم، افزود: طبق این پیش بینی در آینده ۳۰ میلیون نفر کم توان خواهیم داشت که ۳۴ درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند، بنابراین ضرورت دارد از اکنون برای تمامی نیازهای اساسی آنها برنامه‌ریزی شود.

مشاور مناسب‌سازی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری جهت مناسب‌سازی شهر ادامه داد: شهرداری اصفهان از سال ۱۳۹۰ با تشکیل ستادی به طور جدی مباحث مربوط به مناسب‌سازی شهر برای تردد آسان معلولان و نابینایان را دنبال می‌کند، هدف اصلی این ستاد مناسب‌سازی فضاهای عمومی، ساختمان‌ها و معابر شهری برای تردد آسان معلولان، جانبازان، سالمندان و سایر کم‌توانان است.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: ستاد مناسب سازی شهری از طریق نیازسنجی، سیاست‌گذاری، اولویت‌بندی، ارایه پیشنهادات و تخصیص، نظارت و کنترل بودجه سعی در بهبود شرایط زندگی معلولان کرده است.

مشاور مناسب‌سازی شهرداری اصفهان از برگزاری ۴۴ جلسه با حضور کارگروه‌های مختلف در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان جهت برنامه‌ریزی‌های مدون برای معلولان خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بودجه اختصاصی این بخش از ۵۰۰ میلیون تومان به چهار میلیارد تومان رسیده است.

ابراهیمیان اضافه کرد: بودجه چهار میلیارد تومانی در قالب مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی، محورهای پیاده، مناسب‌سازی پارک‌ها و فضای سبز، ساختمان‌های مرتبط با شهرداری، احداث فضای ورزشی و نصب ست‌های ورزشی برای معلولان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۴ محور پیاده، شش بوستان و ۱۳ ساختمان شهرداری مناسب سازی می‌شود، اظهار کرد: مناسب‌سازی چهارراه‌ها با هدف هم سطح سازی، ایمن‌سازی و تسهیل تردد معلولان و جانبازان از دیگر برنامه‌هایی است که در آینده شاهد اجرای آنها خواهیم بود.

کد خبر 348487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.