هویت فرهنگی با توسعه پایدار شهری محقق می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصل هویت فرهنگی همراه با توسعه پایدار شهری محقق می شود، باید بیش‌ترین تمرکز را در خوراک فکری دستگاه های اجرایی و خروجی همایش ها و سمینارها قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون اله‌یاری در نشست تخصصی «میراث فرهنگی؛ ابزار توسعه پایدار شهری» که ظهر امروز _دوشنبه ۲۵ فروردین ماه_  در خانه دهدشتی برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بازآفرینی شهری که در سطح ملی برگزار می شود و میراث فرهنگی جزیی از آن است، وظیفه احیا بافت فرسوده را به عهده دارد؛ در بازآفرینی، بافت های فرسوده به چند دسته تقسیم می شود که بافت های واجد ارزش تاریخی برای حفاظت و احیا در اولویت قرار است.

وی افزود: با همین بضاعت کم و تنگناها، خوشبختانه توانسته ایم اتفاقات مثبتی از تغییر رویکرد و ارزش ها را در جامعه نهادینه کنیم و جریان سازی فرهنگی را به عنوان مهم ترین فعالیت در این راستا قرار دهیم و خوراک فکری برای دستگاه های اجرایی فراهم کنیم.

اله‌یاری با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در این خصوص افزود: استمرار این جلسات به شرطی مفید و نتیجه بخش است که با هدف گزاری مشخص و مطالبه جدی پیش برود و وظیفه دستگاه های اجرایی و مدیریتی همراه با وظیفه مردم در راستای احیای بافت های فرسوده و توسعه پایدار شهری با جزییات مشخص شود.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: باید یاد بگیریم بیش از آنچه که به تجملات و پذیرایی همایش ها توجه شود، به خروجی و برنامه ریزی های قبلی تمرکز کرد تا نگرش مردم نسبت به این برنامه ها عوض شود و محقق شدن توسعه پایدار شهری با همراهی هویت فرهنگی محقق می شود و این دو اصل جدایی ناپذیر است.

به گزارش ایمنا، احیا بافت کهن تاریخی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احیای بافت های فرسوده با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری از مهم ترین مولفه های برگزاری اولین نشست تخصصی «میراث فرهنگی؛ ابزار توسعه پایدار شهری» بود.

تبادل نظر در مورد آغاز مراحل تدوین تفاهم نامه مشارکت چند جانبه در مورد موضوع نشست، معرفی فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت اجرایی بخش خصوصی، انتخاب یک کارگروه مشترک از حاضرین در نشست به منظور تدوین تفاهم نامه نیز از جمله موارد دستور کار این جلسه بود.

کد خبر 348482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.