تخریب و باسازی بیش از ۳۰ امامزاده

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از تخریب و بازسازی بنای ۳۰ امام زاده در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی استانی اصفهان و وظایف قاریان وحافظان قرآن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز وظیفه قاریان وحافظان قرآن تلاوت آیاتی است که مربوط به معیشت مردم، توجه به همنوع، کمک به نیازمندان و محرومان جامعه و انفاق در راه خدا است.

وی از مشارکت ۳۴ هزار نفر در مسابقات مرحله شهرستانی قرآن در استان اصفهان در سال جاری خبر داد و افزود: این شرکت کنندگان در ۱۵ رشته به رقابت پرداختند که در نهایت از این تعداد ۵۷۰ نفر شامل نفر ۲۹۳ در بخش خواهران و ۲۷۸ نفر هم در بخش برادران به مرحله استانی راه یافته و در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه در مسابقات استانی حضور می یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی در بخش های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰جزء و حفظ کل قرآن، قرائت، ترتیل و دعا خوانی و اذان به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه ۲۹ داور این دوره از مسابقات را در استان اصفهان قضاوت می کنند، اظهار کرد: سه رتبه برتر در هر رشته به مسابقات ملی راه می یابند.

صادقی  ضمن گرامیداشت دهه کرامت نیز گفت: پنجم ذی القعده روز تکریم امامزادگان است و بر این اساس در  ۴۵ بقعه متبرکه جشن میلاد کریمه اهل بیت (ع) برگزار می شود. برگزاری ۲۶ همایش بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان را نیز در سطح استان  خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ وقف جدید با ارزش ریالی ۶۰ میلیارد ریال ثبت شده است، اضافه کرد: پنج مورد از این وقف ها با نیت مذهبی، پنج مورد با نیت خیریه، ۱۰ مورد با نیت اجتماعی، ۱۰ مورد با نیت مساجد و دو مورد وقف قرآنی بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اعزام ۵۶۵ نفر مبلغ به بقاع متبرکه در طرح های متفاوت در سطح استان اصفهان اظهار کرد: همچنین در بخش اجرای نیت واقفان در طول سال ۹۷ حدود ۱۸ میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

وی با بیان اینکه از تعداد ۳۷ هزار و ۹۳۹ رقبه  در استان ۱۱ هزار و ۹۴۰ رقبه دارای سند است، گفت: امسال برای هزار و ۳۹ رقبه سند صادر شده است و  سهمیه استان تا پایان سال نیز صدور پنج هزار سند است. هزار و ۲۱۰ پرونده در زمینه موقوفات در محاکم قضایی استان در جریان بوده است که ۷۹۵ پرونده تعیین تکلیف شده و ۴۱۵ پرونده نیز مفتوح و در جریان رسیدگی است.

صادقی با اشاره به تخریب و بازسازی بنای ۳۰ امامزاده در استان اظهار کرد: شمار زیادی از شهروندان کشورهای اسلامی برای زیارت امام زاده زینبیه (س) به اصفهان سفر می کنند. در هشت ماه گذشته مرمت این امامزاده، ساخت گنبد و بارگاه حضرت شروع و بقعه کوچک جمع آوری شده، امیدواریم که تا یک سال آینده تربت‌خانه این محل به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به موقوفات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در استان اصفهان بحث پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان مطرح و در شهرستان نجف آباد اولین وقف در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد صورت گرفته است. کمک به رفع حاشیه نشینی و کمک به زوج های جوان، ادامه تحصیل نخبگان، وقف برای دانش آموزان بی بضاعت، بی سرپرستان و بیماران نیازمند، نمونه وقف های اجتماعی است.

کد خبر 348472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.