فراخوان شرکت در دوره آموزشی آشنایی با تخت فولاد

فراخوان ثبت‌نام در نوزدهمین دوره آموزشی آشنایی با مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد منتشر شد، این دوره آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می‌شود.

سیدعلی معرک نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه تخت فولاد یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های بی نظیر گردشگری و زیارت در سطح ملی و بین المللی است که این ظرفیت و پتانسیل را باید به یک جاذبه گردشگری بالفعل تبدیل کنیم. برای رسیدن به این چشم انداز برنامه های متعددی تعریف شده که قطعا یکی از برنامه هایی که به شناخت بهتر این مجموعه می‌انجامد بحث گروه های آموزشی آشنایی با مجموعه تخت فولاد است.

وی افزود: امسال مانند سالیان گذشته دوره آموزشی تخت فولادشناسی را در سطح مجموعه تخت فولاد برگزار می‌شود که در کیفیت و کمیت آن تحولات و تغییرات جدیدی به کار خواهد رفت. این دوره آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد و یکی از ویژگی های آن همکاری با سازمان های مردم نهاد است.

مدیر مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد اصفهان تصریح کرد: از اهداف این دوره، آشنایی با جایگاه و عظمت تخت فولاد به‌عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع، آشنایی با مشاهیر مدفون در تخت فولاد و هم‌چنین آشنایی با ویژگی ها و جاذبه های معماری و هنری در این مجموعه است.

معرک‌نژاد ادامه داد: دوره آموزشی آشنایی با تخت فولاد در دوسطح عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که مجموع دوره عمومی هفت ساعت است و به‌طور کلی طی دو نیم‌روز در روزهای پنج شنبه بعدازظهر و صبح‌های جمعه برگزار می‌شود، این دوره طی این یک ماه چهار مرتبه تکرار می شود. دوره عمومی سه سرفصل دارد و شامل تاریخچه، قدمت و نگاه سیاحان به تخت فولاد،  جنبه های معماری و هنری و بازدید از تکایا و هم‌چنین معرفی تعدادی از مشاهیر تکایا است.

وی با بیان اینکه به شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی گواهی حضور در دوره اعطا می‌شود، تصریح کرد: حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت کنندگان دیپلم است و محدودیت سنی ندارد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی و مذهبی تخت فولاد افزود: دوره آموزشی تخصصی آشنایی با تخت فولاد به صورت جزئی‌تر به معرفی تخت فولاد می‌پردازد و برنامه های ارایه شده برای این گروه از نظر تعداد مشاهیر، فضاها و اماکن مورد بازدید و هم‌چنین نوع سرفصل‌های دروس ارایه شده جزئی‌تر و تخصصی‌تر است. این دوره ۳۴ ساعت است که طی چهار هفته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود. برخی از عناوین ارایه شده در دوره تخصصی شامل آشنایی با فنون ماده تاریخ‌گویی، معماری، موضوعات آرامگاهی در تخت فولاد، گلستان شهدا و شهدای انقلاب اسلامی و آشنایی با تکایا است.

به گزراش ایمنا، علاقه‌مندان از ۲۸ تیر تا ۱۵ مردادماه مهلت دارند تا برای شرکت در دوره آموزشی آشنایی با تخت فولاد ثبت‌نام کنند. هم‌چنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند ساعت ۹ تا ۱۴ با شماره ۳۶۶۳۶۶۷۳ تماس بگیرند و یا به نشانی اینترنی TakhteFoulad.ir مراجعه کنند.

کد خبر 348470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.