۳ منطقه کتاب خوان اصفهان کدام است؟

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مناطق شش، پنج و۱۰ بالاترین میزان مطالعه کتاب را در بین مناطق ۱۵ گانه به خود اختصاص داده‌اند.

حمید دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: واحد انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از ۱۵ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ کرده که اگر متوسط تیراژ هر جلد کتاب را هزار نسخه در نظر بگیریم، می‌توان اعلام کرد که ۳۰۰ هزار جلد کتاب توسط این واحد منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در بخش اصفهان‌شناسی و تاریخ اصفهان در دوره تیموری و سامانی کتاب های خوبی چاپ شده است، افزود: ۱۵ عنوان کتاب نیز درباره سرداران دفاع مقدس اصفهان از جمله شهید همت و شهید خرازی به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در بخش هنری دو عنوان کتاب با عناوین «قاب فیروزه ای» و «آیینه دار خط» چاپ شده که قاب فیروزه ای مربوط به مجموعه آثار برگزیده عکاسان از آثار تاریخی اصفهان و کتاب آیینه دار خط متعلق به آثار زنده یاد استاد «حبیب‌اللهفضائلی» است.

وی انتشار کتاب‌هایی برای معرفی مشاغل سنتی اصفهان، روانشناسی، شعر کودکان و زندگی‌نامه ۱۴ معصوم را از دیگر اقدامات واحد انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خواند و اظهارکرد: سیاست‌گذاری این حوزه ایجاد تحول در حوزه تولید و توزیع همچنین تلاش برای بهبود تولید کتاب‌ها و توزیع بهتر آنها است، در دوره جدید ارتباط تنگاتنگی با ناشران و حضور پر رنگتری در نمایشگاه های محلی و ملی خواهیم داشت.

دهقانی با بیان اینکه منطقه ۱۱ پایین‌ترین میزان سرانه مطالعه کتاب غیر درسی و مناطق شش، پنج و۱۰ نیز بالاترین میزان مطالعه کتاب را در بین مناطق ۱۵ گانه به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان می دهد که متوسط مطالعه برای هر نفر در منطقه یازده، ۳۹ دقیقه است در حالی که در منطقه ۶ برای هر نفر ۱۵۵ دقیقه گزارش شده است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهارکرد: در ارتباط با رسانه ها بیش‌ترین میزان مطالعه روزنامه و جراید به منطقه ۱۰ اختصاص دارد و لازم است به لحاظ فرهنگ سازی و عادت به کتاب و کتابخوانی گام جدی برداشته شود.

کد خبر 348463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.