بررسی مسئله فولکلور و فرهنگ عامه در ایران

نخستین نشست از سلسله نشست‌های "مسئله فولکلور و فرهنگ عامه در ایران" با حضور "نعمت‌الله فاضلی" در موزه عصارخانه شاهی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، فرهنگ عمومی‌ یا "فولکلور " جزیی از سنت‌های آموخته انسان و از میراث اجتماعی جامعه او است، در واقع موضوع فولکلور، پرداختن به جنبه‌های سنتی جامعه یعنی شیوه‌های اعمال و رفتار و عادت‌ها و باورهای سنت است. بنابراین در فرهنگ عامه شناسی سنت یک واژه بنیادی است که این دانش را از دانش‌های دیگر متمایز می‌کند و از این‌رو واژه فولکلور را می‌توان به "فرهنگ و دانش عامه" یا "اشعار و افسانه‌ها و آداب و رسوم و باورهای مردم" ترجمه کرد.

نشست نخست از سلسله نشست‌های "مسئله فولکلور و  فرهنگ عامه در ایران" با حضور "نعمت‌الله فاضلی" عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران  برگزار می‌شود. 

فاضلی یکم شهریورماه ۱۳۴۳ در اراک متولد شده است. وی دانش‌آموخته کارشناسی، علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری از دانشگاه تبریز، کارشناسی ارشد، انسان شناسی از دانشگاه تهران و دکتری انسان شناسی از مدرسه مطالعات شرق و آفریقای دانشگاه لندن است. وی که رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است، مقاله‌ها و کتاب‌های متعددی را در زمینه مطالعات فرهنگی، گونه‌های شخصیت‌ها، مردم نگاری، جامعه شناسی و مباحث جامعه شناختی نگارش کرده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند دوشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۱٨ به موزه عصارخانه شاهی، واقع در میدان نقش جهان، بازار عطارها، ورودی سرای مخلص مراجعه کنند.

کد خبر 348456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.