کودکان اصفهانی کتابدار می‌شوند

طرح کودک کتابدار در اصفهان برای افزایش انگیزه کودکان برای کتابخوانی و مشارکت آنها برای حضور در کتابخانه‌ها و مسئولیت‌پذیری در فضای کتابخانه و هم‌چنین بالا بردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود. 

زهرا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح کودک کتابدار در اصفهان ویژۀ کودکان ۹ تا ۱۲ ساله برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهارت خواندن و نوشتن، عضویت در کتابخانه‌های سطح شهر و داشتن اعتماد به نفس و فن بیان، شرایط لازم برای شرکت در طرح کودک کتابدار است.

وی افزود: در این طرح کودکان در ۱۰ جلسه آموزشی حضور یافته و سپس با توجه به علاقه خود یکی از وظایف کتابدار شامل امانت کتاب، پذیرش عضو، بخش فنی، کتابدار مرجع و یا سایر وظایف مرتبط را انجام می‌دهند؛ ضمن اینکه کارت عضویت این کودکان نیز توسط خانه کودک طراحی شده و در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد.

مدیر خانه کودک اصفهان گفت: در این طرح، کارگاه‌های جنبی مانند کتاب‌سازی، قصه‌خوانی، قصه‌نمایش، ساخت پوستر با موضوع کتاب به صورت کاردستی، کتابخوانی کودک برای والد و بازدید از کتابخانه‌های بزرگ شهر اصفهان برای ثبت‌نام‌کنندگان برگزار می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: ارائه گواهینامه کودک کتابدار، ارائه کارت شناسایی ویژه کودک، شرکت در کارگاه‌های فوق برنامه، برخورداری از امتیاز بازدید از کتابخانه‌های سطح شهر و عضویت رایگان کودک در کتابخانه به مدت یک سال نیز از جمله امتیازهای این طرح است.

وی اضافه کرد: در پایان این دوره آموزشی پوشش مخصوصی برای کودکان کتابدار طراحی می‌شود تا در طول سال تحصیلی با کتابخانۀ مدرسه خود همکاری کرده و با استفاده از آموزش‌هایی که فرا گرفته‌اند، با کمک کتابخانۀ مدرسه نمایشگاه کتاب برگزار کرده، سازماندهی کتاب‌های مدرسه را بر عهده بگیرند و در صف مدرسه نیز امور جانبی مانند پیشنهاد کتاب به سایرین را انجام دهند.

مدیر خانه کودک اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح کودک کتابدار از ۲۰ تیر آغاز شده و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد، اظهار کرد: طرح کودک کتابدار به‌صورت مستمر و ادامه‌دار است و به شکلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کودکان در طول سال تحصیلی نیز بتوانند در قالب این طرح فعالیت کنند.

کاظمی گفت: والدین می‌توانند با مراجعه به کتابخانه رودکی، کتابخانه مادر و کودک، کتابخانه میرداماد و فرهنگسرای کوثر، کودکان ۹ تا ۱۲ ساله خود را در این طرح ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایمنا، خانه کودک یکی از بخش‌های وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که در بوستان ملت، حد فاصل سی‌وسه پل و پل ابوذر، جنب باغ نور قرار دارد و فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده است.

کد خبر 348448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.