۱۱درصد از مدارس سمیرم خیر ساز است

سمیرم- رییس اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: با توجه به حضور ۱۸ خیر مدرسه ساز در این شهرستان ۱۱ درصد از مدارس سمیرم خیر ساز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد نادری در دومین جشنواره خیران مدرسه ساز و مدرسه یار این شهرستان با اشاره به آغاز فعالیت مجمع خیران مدرسه ساز در این شهرستان از اردیبهشت ماه سال ۹۶ اظهار کرد: از ۱۹۶ مدرسه فعال در سطح شهرستان سمیرم ۳۴ مدرسه تخریبی، ۷۰ مدرسه نیازمند به ترمیم و مرمت، ۲۰ مدرسه بدون حیات و مابقی اجاره ای بوده البته بعضی از این مدارس به همت خیران مدرسه ساز و مدرسه یار مرمت و بازسازی شده است.

رییس اداره آموزش پرورش سمیرم با اشاره به حضور خیران مدرسه ساز در ۳۷ درصد از پروژه های مدرسه سازی کشور افزود: کلنگ بیش از ۵۰ درصد از مدارس ساخته شده در سال ۹۶ نیز توسط خیران مدرسه ساز به زمین خورده است.

نادری با اشاره به حضور تعدادی از خیران مدرسه ساز در شهرستان گفت: ۱۸ خیر مدرسه ساز در شهرستان سمیرم حضور داشته که ۱۳ قطعه زمین برای راه اندازی مدرسه اهدا کرده اند.

پروفسور فانیان یکی از خیران مدرسه ساز حاضر در این جشنواره با اشاره به اهمیت ویژه حضور خیران در جامعه تصریح کرد: خیران مدرسه ساز می توانند با ساخت هنرستان های فنی برای دانش آموزان به حذف بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه کمک شایانی داشته باشند که ثمرات بلند مدت تری دارد.

این خیر مدرسه ساز خاطرنشان کرد: خیر بودن سرمایه زیادی نمی خواهد و هرکسی با توجه به توان خود می تواند در این زمینه کمک کند.

فانیان خدمات خیران مدرسه‌ساز را گامی در جهت توسعه آموزش و پرورش برشمرد و گفت: آموزش و پرورش مهم ترین دستگاه در پرورش و تربیت آینده سازان ایران اسلامی است و خیران می توانند موجبات پیشرفت و توسعه آموزش کشور را فراهم کنند و در تربیت خوب یک نسل مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم با ۱۲۲۰ فرهنگی شاغل و ۱۶۸ مدرسه فعال در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 348432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.