تغذیه با شیر مادر یک ساعت پس از زایمان آغاز شود

زایمان امری استرس زاست و بیشتر مادران باردار فکرمی‌کنند بعد از زایمان همه چیز تمام می‌شود در حالی که کار مادر پس از آن هرگز به پایان نمی رسد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از techtimes، مادران از زمان بسیار قدیم کودکان خود را با شیر خودشان تغذیه کرده اند و این امر در نگاه اول امری طبیعی و آسان به نظر می رسد اما این در مورد همه مادران صدق نمی‌کند. سازمان بهداشت جهانی تاکید می کند که شیردهی باید حداکثر تا یک ساعت پس از تولد نوزاد آغاز شود زیرا نخستین شیر همه نیازهای نوزاد را تامین می کند.

سوزان درو کرو، استاد دانشگاه استنفورد می گوید: برای مادران نخستین تجربه زایمان و شیردهی می تواند احساس فوق العاده عجیب و غریبی شبیه به تولد دوباره باشد. به خصوص با تولد اولین فرزند ممکن است دچار مشکل شوید زیرا همه چیز تازه است و همین امر تغذیه با شیر مادر را کمی پیچیده می کند.

وی تاکید می کند: تماس پوستی بعد از زایمان برای پروسه تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است. مادر باید از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت پس از زایمان شروع به شیر دادن نوزاد کند.

کرو می افزاید: تلاش اول برای تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است، زمانی که ارسال سیگنال ها به مغز و بدن برای تولید شیر مادر شروع می شود. اولین شیرمادر که کولورواستروژن یا آغوز نامیده می شود نوعی شیر شیری و زرد رنگ  است که آنتی بادی ها را آزاد می کند و همه نیازهای نوزاد را درست بعد از تولد تامین می کند.

کد خبر 348430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.